معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

فهرست پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در استان ذیقار عراق

لیست پروژه‌های عمرانی و خدماتی استان ذیقار عراق ( ناصریه) به همراه جزئیات مربوطه جهت آگاهی شرکت ها و فعالان اقتصادی علاقمند پیوست می باشد.

پروژه بازسازی جاده بصره به وفا در عراق

سنگ بنای بازسازی جاده بصره به وفا با حضور آقای محمد شیاع السودانی نخست وزیر و استاندار بصره گذاشته شد.

جایگاه عراق در شاخص رفاه لگاتوم در سال 2023

شاخص رفاه لگاتوم یک رتبه‌بندی برای انعکاس سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی کشورهای جهان است که توسط مؤسسه لگاتوم از سال 2007 به صورت سالیانه منتشر شده است. این شاخص بر اساس سنجش 300 سنجه مختلف صورت می‌گیرد.

تلاش عراق برای تثبیت پرداخت های الکترونیکی

بر اساس گزارش روزنامه العرب چاپ لندن، دولت عراق بر این باور است که حمایت از گسترش پرداخت الکترونیک در بازار، موجب کاهش هزینه‌های حمل و نقل پول کاغذی، ایمن سازی آن و همچنین مسدود کردن روزنه‌های قاچاق ارز خواهد شد.

اولین نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری و عمران، کالا و خدمات عمومی و فنی مهندسی جیرسوی بصره 2023

نمایشگاه جیرسوی بصره با موضوع سرمایه گذاری و ساخت و عمران از تاریخ یکم الی چهارم آذر ماه سالجاری مطابق با 22 لغایت 25 نوامبر 2023 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی شهر بصره برگزار می گردد.

ظرفیت های اقتصادی استان بصره عراق

در نوشتار پیش رو ، گزیده ای از مهمترین ظرفیت های اقتصادی ، تجاری و بازرگانی استان بصره در کشور عراق به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اعلام 14 فقره مناقصات مرتبط با شرکت های نفت بصره، میسان و ذی قار در عراق

اطلاعات مربوط به 14 فقره آگهی مناقصات مرتبط با شرکت های نفت استان‌های بصره، میسان و ذی قار در عراق به همراه جدول توضیحات تکمیلی آنها، به شرح فایل های ضمیمه ارائه می‌گردد:

نرخ تورم در عراق

بر اساس گزارش مجله CEO WORLD ، کشور عراق در سال 2022 با نرخ تورم 5 درصد نسبت به سال قبل از آن، در بین 150 کشور در رتبه 122 و در بین کشورهای عرب زبان در رتبه هفتم قرار گرفته است.

مناقصات مرتبط با شرکت پالایشگاه‌های جنوب و شرکت نفت میسان

10 فقره آگهی مناقصات مرتبط با شرکت پالایشگاه‌های جنوب عراق و شرکت نفت استان میسان بهمراه جدول توضیحات، به شرح ذیل جهت بهره برداری علاقمندان ارائه می‌گردد.

مناقصات مرتبط با شرکت های نفت استان‌های میسان، بصره و ذی قار عراق

8 فقره آگهی مناقصات مرتبط با شرکت های نفت استان‌های میسان، بصره و ذی قار عراق بهمراه جدول توضیحات به شرح ذیل جهت بهره برداری علاقمندان ارائه می‌گردد.