معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۸/۱۰- ۱۲:۱۲

وضعیت کمک های جهانی به زیمبابوه برای مقابله با بلایای طبیعی

کمیسیون مدیریت ریسک بلایای اتیوپی اعلام کرد که در 15 روز گذشته بیش از 61 هزارتن کمک غذایی بین شهروندان آسیب دیده از بلایای طبیعی و مشکلاتی که بر اثر در گیری بوجود آمده توزیع شده است.

 آتالله ابوهای، کارشناس ارشد روابط عمومی این کمیسیون گفت، این مقدار کمک را ذرت، آرد، برنج و مواد غذایی مشابه تشکیل می دادند که بین چهار میلیون نفری که از بلایای طبیعی آسیب دیده‌اند توزیع گردید.

علاوه بر این  5 تن 400 کیلو غذای مغذی برای کسانی که به دنبال کمک هستند اهدا شد وی اضافه نمود ، دولت از مادران، کودکان و زنان باردار حمایت کرده و تا کنون یک میلیون سوخت نیز در اختیار آنها قرار داده است .

با توجه به وجوه دریافتی از نهادهای مختلف، یک اعتیار پنج میلیارد بیر،  نیز به صورت نقدی دریافت شده است.این حمایت به کسانی داده شد که به دلیل خشکسالی، سیل و درگیری که در سراسر کشور قرار دارند، به حمایت اولویت‌دار نیاز دارند.

این کمک ها برای دور دوم انجام گرفته و در 15 روز گذشته صورت پذیرفت . در دور اول، کمک های بشردوستانه به نزدیک به چهار میلیون نفر ارائه گردید. در کشور اتیوپی مناطقی وجود دارد که با توجه به وضعیت جغرافیائی ، خشکسالی آن را تهدید می نماید و همه ساله از طرف سازمانهای بین المللی کمک هائی به این کشور صورت می‌گیرد، در خلاصه توصیحات زیر تلاش شده ضمن آشنائی مختصر با مناطق در نقشه ارائه شده مناطق خشکسالی را با ستاره‌های قرمز مشخص نمائیم .

مناطق خشکسالی اتیوپی

منطقه آفار: منطقه آفار، در شمال شرقی اتیوپی، یکی از مناطق خشکسالی در این کشور است. به دلیل آب و هوای خشک و نیمه خشک خود شناخته شده است که آن را به ویژه در برابر خشکسالی آسیب پذیر می‌کند.

منطقه سومالی: منطقه سومالی در جنوب شرقی اتیوپی منطقه دیگری است که اغلب شرایط خشکسالی را تجربه می‌کند. این کشور با سومالی مرز مشترک دارد و اغلب تحت تأثیر دوره‌های طولانی آب و هوای خشک قرار می‌گیرد.

منطقه تیگری: قسمت شمالی منطقه تیگری، به ویژه نواحی پست، در گذشته با خشکسالی مواجه بوده است

ملل، ملیت ها و منطقه مردمی جنوبی و (SNNPR): برخی از مناطق در SNNPR به ویژه در مناطق جنوبی شرقی، با چالش های خشکسالی مواجه شده اند

بخش‌هایی از منطقه آمهارا: برخی مناطق در منطقه آمهارا که در بخش‌های شمالی و شمال غربی اتیوپی قرار دارد تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته‌اند.

مناطق مشخص شده زیر که بحران خشکسانی همه ساله آن را تهدید می‌کند بیش از 5.5 میلیون جمعیت داشته و هر ساله تعدادی بعلت نرسیدن کمک های به موقع جان خود را از دست می دهند .

 در گذشته، به دنبال کمک های سازمان‌های جهانی کمک به آسیب دیدگان ، دولت اتیوپی کمک های بشردوستانه را به مردمی‌که تحت تأثیر بلایای طبیعی و یا در گیری‌های منطقه ای بوده اند ارائه نموده است .وی اضافه نمود که این کمک ها همچنان از ذخایر موجود در انبارها در حال انجام است .

آقای آتالله خاطرنشان کرد که تمرکز بر افزایش مداوم ظرفیت ذخایر برای پاسخگویی به شهروندانی است که نیازمند حمایت در برابر بلایای طبیعی و انسانی می‌باشد اما به دلیل وضعیت امنیتی ارسال کمک های بشردوستانه با تاخیر مواجه شده است.

وی توضیح داد که دولت از تمام ظرفیت های خود برای رساندن کمک های بشردوستانه به مناطق تیگری، وغمرا و گندار شمالی استفاده می‌کند که دسترسی به آنها به دلیل دورافتادگی و مشکلات امنیتی دشوار است .او گفت که هر فردی که احساس انسانیت می‌کند باید پناهندگان و کسانی را که در این منطقه کمک می خواهند را کمک نماید .

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما