معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۶/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۴

اخبار اقتصادی عراق - نجف اشرف

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی عراق - نجف اشرف، دیوانیه و المثنی در هفته اول شهریورماه 1402 مندرج در سانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

10 پروژه بزرگ سرمایه گذاری در استان نجف:

کمیسیون سرمایه گذاری نجف با اشاره به برگزاری اولین مجمع سرمایه گذاری عراق که در آبان یا آذر ماه آینده در بغداد برگزار می‌شود اعلام کرد، قصد دارد تعداد 10 پروژه بزرگ استان را در این مجمع به سرمایه گذاران عراقی و خارجی معرفی نماید. ضرغام کیکو رئیس کمیسیون سرمایه گذاری نجف گفت، مراحل و تأییدیه‌های رسمی اجرای این 10 پروژه تکمیل شده و مهمترین آنها پروژه تولید کیسه‌های سیمان و مواد بسته بندی در زمینی به مساحت 75 هزار متر مربع و ظرفیت 240 میلیون کیسه در سال به منظور تأمین نیازهای منطقه فرات الاوسط می‌باشد. وی اضافه کرد، دومین پروژه کارخانه تولید شیشه است که با توجه به در دسترس بودن مواد اولیه در صحرای نجف قادر است در سال اول بهره برداری 32 درصد از سرمایه خود را به سود برساند. همچنین دو کارخانه، اولی برای بازیافت زباله و دیگری برای تولید انرژی خورشیدی و نیز فایلی از پروژه‌های گردشگری قابل اجرا در ساحل فرات که منابع لازم برای موفقیت آنها تأیید می‌گردد. پروژه مونوریل که مراحل تصویب آن از سال 2020 انجام شده با مسیری به طول 31 کیلومتر رفت و برگشت در 23 ایستگاه با ظرفیت انتقال روزانه 7 هزار مسافر از دیگر فرصت های سرمایه گذاری می‌باشد. 

درخواست برای تأمین برق دومین منطقه بزرگ استان نجف:

عبدالهادی حسناوی نماینده استان نجف در مجلس عراق خواستار بسیج کامل امکانات برای تأمین ساعات کافی برق منطقه حیدریه شد، زیرا این منطقه پذیرای میلیونها نفر از زائرین حسینی بوده و ارائه بهترین خدمات و تأمین برق یک ضرورت می‌باشد. وی اضافه کرد، با مقامات ذیربط درخصوص مراحل پایانی افتتاح و بهره برداری از ایستگاه جدید 33.11 کیلو ولت منطقه حیدریه گفتگو کرده است.

نخست وزیر جلسه بررسی پروژه‌های استان‌های المثنی و دیوانیه را برگزار کرد:

محمد شیاع السودانی نخست وزیر جلسه بررسی پروژه‌های خدماتی و زیرساختی تصویب شده در بودجه عمومی‌برای استان‌های دیوانیه و المثنی را با حضور وزرای ذیربط و استانداران و مدیران بخشهای خدماتی و تخصصی دو استان برگزار کرد. در این جلسه نخست وزیر بخشنامه‌های خود مبنی بر اولویت دادن به پروژه‌های زیربنایی و جلوگیری از تلاقی با پروژه‌های خدماتی بعدی و تأمین مالی آنها جهت دستیابی بدون تأخیر شهروندان به خدمات مود نظر را مورد تأکید قرار داد. در این جلسه مقرر شد اجرای پنج پروژه سالم سازی و بهداشتی در شهر سماوه و سایر بخش های استان آغاز گردد. همچنین عملیات اجرایی و تکمیل شبکه فاضلاب که از اولویت های استان دیوانیه می‌باشد آغاز شود، همراه با تکمیل سایر پروژههای خدماتی که بر زندگی شهروندان تأثیرگذار می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما