معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۵/۱۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۸

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته اول مردادماه 1402مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

کاهش درآمد مالیاتی جمهوری تاتارستان در نیمه اول سال 2023

درآمد مالیاتی جمهوری تاتارستان در ماه‌های اول سال 2023 کاهش یافت. درآمد مالیاتی جمهوری تاتارستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، طی بازه زمانی ژانویه تا ژوئن سال 2023 کاهش یافته است. دولت موفق به جذب تنها 220 میلیارد روبل درآمد مالیاتی گردید. به گفته کارشناسان در نیمه دوم سال، بخش صنعت نفت و گاز، شاهد بیشترین فشار مالیاتی خواهد بود. رستم مینیخانوف، رئیس جمهوری تاتارستان، ضمن انتقاد از کاهش درآمد های مالیاتی، خواستار نظارت دقیق تر بر اجرای قانون اخذ مالیات بر درآمد به ویژه مالیات بر زمین گردید و دستور کاهش کار های غیر رسمی‌که از شمول پرداخت مالیات خارج هستند را صادر نمود. رئیس جمهوری همچنین در نشست مقامات مالی، خزانه داری و مالیاتی این جمهوری، در مورد نتایج اجرای بودجه تلفیقی جمهوری برای نیم سال اول سال تا پایان سال 2023 تعدادی دستور العمل صادر کرد. وی همچنین به برنامه ریزی‌های انجام شده در سال 2024 برای تحقق بودجه جمهوری تاتارستان و نیز برنامه ریزی جهت انتظارات بودجه ای در بازه زمانی 2026-2025 اشاره نمود.

منبع: https://www.kommersant.ru/doc/6112245

 

برنامه شهرداری کازان برای توسعه مهمترین مرکز تفریحی این شهر

کازان، مرکز جمهوری تاتارستان، آمادگی خود را جهت دریافت پیشنهادات مناسب برای اجرای پروژه‌های زیست محیطی اعلام می دارد. ساکنان پایتخت تاتارستان تا پایان ماه آوریل 2023 فرصت دارند پیشنهادات خود را بر طبق استاندارد ESG  (پروژه اجتماعی و سازگار با محیط زیست) جهت اجرای پروژه‌های واقع در منطقه نابرژنی کازانکا (بخش ساحلی رود کازانکا) ارائه دهند. به بهترین ارائه دهندگان پیشنهاد، جوایزی اهدا خواهد شد.

منبع: https://kzn.ru/meriya/press-tsentr/novosti/v-stolitse-tatarstana-prinimayut-idei-ekoproektov-dlya-realizatsii-na-kazanke/

 

پروازهای تکمیلی از کازان به یکاترینبورگ

پروازهای تکمیلی از کازان به یکاترینبورگ آغاز خواهد شد. از 30 ژوئیه، خطوط هوایی اورال دو پرواز اضافی از کازان به یکاترینبورگ و در جهت مخالف را راه اندازی خواهد کرد. این پروازهای تکمیلی در روزهای پنجشنبه و یکشنبه انجام می‌شود. مدت زمان پرواز حدود یک ساعت و نیم خواهد بود. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر پروازهای خود را در این جهت فقط در روزهای دوشنبه و جمعه انجام می دهد طبق برنامه زمانبندی شده در نظر است خط هوایی روز پنجشنبه، ساعت 16.30 از یکاترینبورگ و ساعت 17.05 از کازان ، و نیز روز یکشنبه — ساعت 14.15 از یکاترینبورگ و ساعت 14.40 از کازان انجام پذیرد.

منبع: https://t.me/iatatarinform/1265

 

افزایش تعداد حملات سایبری به نهاد های دولتی جمهوری تاتارستان

به گزارش RBC ، گروه رسانه ای روزنامه تحلیلی روسی ، این میزان تعداد حملات سایبری به سیستم دولتی جمهوری تاتارستان، با افزایش 3.6 برابری ، نسبت به مدت مشابه سال قبل ، به 1.3 میلیون حمله رسیده است.

منبع:https://www.kommersant.ru/doc/6121940

 

تصویب پیش نویس قانون ساماندهی حمل و نقل مسافری تاتارستان از سوی پارلمان

نمایندگان شورای دولتی جمهوری تاتارستان، پیش نویس قانون سازماندهی حمل و نقل مسافر و چمدان با تاکسی در این جمهوری را تصویب کردند. در صورت تصویب قانون مذکور، از اول سپتامبر، تنها تاکسی‌های با رنگ سفید و زرد قادر به فعالیت در این جمهوری خواهند بود. نمایندگان همچنین قوانین مربوط به اخذ مجوز کار با تاکسی برای افراد و اشخاص حقیقی و حقوق را مورد بررسی قرار دادند که بر طبق آن یک نهاد حقوقی، مسئولیت سازماندهی حمل و نقل مسافر درون شهری را با هدف افزایش ایمنی مسافران بر عهده خواهد گرفت.

منبع: https://t.me/iatatarinform/1162

 

نتایج مثبت تحقیقات علمی در مورد آب یکی از دریاچه‌های جمهوری تاتارستان

نتایج حاصل از کار تحقیقاتی علمی یکی از اساتید دانشگاه فدرال کازان راجع به آب یکی از دریاچه‌های موجود در تاتارستان مثبت و حاکی از آن است که آب موجود در این دریاچه خواص درمانی دارد. این دریاچه مساحت بیش از 3 هکتار را پوشش می دهد .آب آن بسیار شفاف است. نفیسا مینگازوا، که مدت هاست آب این دریاچه را مورد مطالعه قرار داده، متوجه شد علائم نشان می دهد که ترکیب شیمیایی آب در دریاچه کاملا طبیعی نیست.

در آینده نزدیک، کارکنان قصد دارند وضعیت زیست محیطی دریاچه را بررسی کنند و خواص بالنیولوژی آن را  مورد مطالعه قرار دهند . همچنین برنامه ای برای بهبود سواحل آنجا تهیه کنند. آنها معتقدند که بخشی از قلمرو مجاور دریاچه باید از غارهای پوشش گیاهی تالاب های ساحلی پاک شود و یک منطقه ساحلی ایجاد شود.

منبع :https://media.kpfu.ru/news/professor-kfu-obnaruzhila-v-tatarstane-celebnoe-ozero

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما