معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۴/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۵۷

اخبار اقتصادی جنوب هند - حیدر آباد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جنوب هند در هفته دوم تیر ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

صادرات محصولات دارویی از هند 3 درصد افزایش یافت

بر اساس گفته‌های راوی اودی بهاسکر، مدیرعامل شورای ترویج صادرات دارویی هند (PHARMEXCIL)، صادرات دارویی هند در ماه‌های آوریل 2022 تا مارس 2023 به 25.4 میلیارد دلار رسید که نرخ رشدی نزدیک به سه درصد را نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود صادرات دارویی در سال مالی 2024-2023 حدود 28 میلیارد دلار باشد. در همین بازه زمانی، واردات هند در سال مالی گذشته 10.5 درصد کاهش یافت و انتظار می‌رود که در سال مالی جاری نیز کاهش یابد. اودی بهاسکر با تأکید بر اهمیت کاهش وابستگی به واردات، گفت که لازم است برای حفظ شهرت هند به عنوان "داروخانه جهان" در تحقیق و توسعه به ویژه در حوزه‌هایی مانند ژنریک‌های پیچیده، بیوفارماسوتیکال و توسعه مواد فعال دارویی (APIs) و صنعت شیمی اساسی تمرکز و سرمایه‌گذاری بیش تری صورت گیرد.

https://telanganatoday.com/indias-pharma-exports-grow-by-3-percent-says-pharmexcil-dg

شورای ترویج صادرات دارویی هند نمایشگاهی را در حیدرآباد برگزار کرد

نمایشگاه بین المللی داروسازی (IPHEX) توسط شورای ترویج صادرات دارویی هند و با حضور حدود 600 نماینده تجاری خارجی از بیش از 120 کشور، از 5 تا 7 تیرماه در مرکز نمایشگاهی‌هایتکس حیدرآباد برگزار شد. بیش از 375 شرکت هندی محصولات خود را به نمایش گذاشتند. همچنین میزگردهایی در مورد موضوعاتی مانند همکاری‌های گروه 20، چشم انداز تجاری بخش داروسازی هند، تجارت بین المللی، انطباق با کیفیت، ایمنی بیمار، بیوسیملارها و واکسن‌ها برگزار شد. همچنین بازدیدهای صنعتی از تأسیسات تولیدی در حیدرآباد برای مقامات دولتی ترتیب داده شد تا از استانداردها و رویه‌های مثبت صنعت دارویی هند مطلع شوند. اولین رویداد IPHEX حیدرآباد در سال 2013 برگزار شده بود.

https://telanganatoday.com/pharmexcil-to-hold-expo-in-hyderabad

فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت تلانگانا و آندراپرادش میزبان یک نمایشگاه سه روزه بودند

فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت تلانگانا (FTCCI) از روز چهارشنبه (7 تیر 1402) میزبان رویدادی سه روزه به نام نمایشگاه نوآوری و فناوری صنعتی-2023 در حیدرآباد بودند. در این رویداد شرکت های داخلی و بین المللی مانند Cet Power Solution از بلژیک و Jarsh Innovation Private Ltd از حیدرآباد، محصولات و فناوری‌های نوآورانه خود را به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه با مشارکت دولت تلانگانا برگزار شد.

https://telanganatoday.com/hyderabad-ftcci-organizes-three-day-expo

نمایشگاه نوآوری و فناوری صنعتی اتاق بازرگانی تلانگانا در حیدرآباد برگزار شد

در نمایشگاه نوآوری و فناوری صنعتی اتاق بازرگانی تلانگانا 2023 در حیدرآباد بیش از 120 شرکت کوچک و متوسط و استارت آپ محصولات و خدمات نوآورانه خود را ارائه دادند. این رویداد که توسط اتاق بازرگانی تلانگانا (FTCCI) با مشارکت دولت ایالتی سازماندهی شده بود، بستری را برای شبکه سازی، ایجاد مشارکت و به روز ماندن در مورد پیشرفت ها در بخش های مختلف مانند فناوری اطلاعات، مراقبت های بهداشتی و کشاورزی فراهم و حیدرآباد را به عنوان مرکز پیشرو برای پیشرفت‌های فناوری معرفی نمود.

https://www.siasat.com/ftcci-industrial-innovation-and-technology-expo-kicks-off-in-hyderabad-2628447/

گروه بانکی لویدز در حال ایجاد یک مرکز فناوری در حیدرآباد است

گروه بانکداری لویدز اعلام کرده است که قصد دارد مرکز فناوری جدیدی را در منطقه شهر علم در حیدرآباد ایجاد کند. این گروه خدمات مالی انگلیسی که بانک دیجیتال کشور را اداره می‌کند و بیش از 20 میلیون کاربر فعال دیجیتالی دارد، قصد دارد با سرمایه‌گذاری بالغ بر 3 میلیارد پوند در مرکز جدید، قابلیت‌های دیجیتالی خود را گسترش دهد. این مرکز حدود 600 متخصص در زمینه فناوری، داده و امنیت سایبری استخدام خواهد کرد. لویدز بهبود تجربه مشتریان، توسعه توانایی‌های فنی داخلی و حمایت از استراتژی رشد بلندمدت را هدف قرار داده است. این مرکز فناوری بر روی نوآوری و ارائه محصول با استفاده از فناوری، ابزارهای دیجیتال، داده و تحلیل تمرکز خواهد کرد.

https://www.siasat.com/lloyds-bank-to-invest-in-hyderabads-technology-centre-2620830/

شرکت تی.سی.ال. الکترونیک با حضور خود در تلانگانا منجر به ایجاد 500 فرصت شغلی در این ایالت خواهد شد

وزیر صنایع تلانگانا اعلام کرد که تی.سی.ال. الکترونیک، شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی در سراسر جهان، یک مرکز تولید جدید در این ایالت راه اندازی خواهد کرد. سرمایه گذاری این شرکت به مبلغ 2.2 میلیارد روپیه 500 فرصت شغلی برای ساکنان منطقه ایجاد می‌کند. در ابتدا، واحد تولیدی بر روی تولید ماشین‌های لباسشویی تمرکز خواهد کرد و قصد دارد در آینده به سمت تولید یخچال‌ نیز توسعه یابد.

https://www.siasat.com/tcl-electronics-to-set-up-shop-in-telangana-to-create-500-jobs-2626934/

فاکسکان: کار ساخت کارخانه در منطقه کونگارا کالان با سرعت در حال پیشرفت است

شرکت تایوانی فاکسکان در حال پیشرفت سریع در احداث کارخانه تولیدات الکترونیک خود در کونگارا کالان تلانگانا است. این سایت با سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری، شامل ویژگی‌های انرژی سبز و امکانات رفاهی مختلف برای کارمندان است. فاکسکان امیدوار است در ابتدا 25000 شغل ایجاد کند و به تدریج این رقم را افزایش دهد. دولت ایالتی قصد دارد این تسهیلات را طی 9 تا 12 ماه به بهره برداری برساند.

https://telanganatoday.com/foxconn-facility-work-progresses-at-telangana-speed-at-kongara-kalan

بزرگترین کارخانه اختصاصی تولید واگن قطار در هند در ایالت تلانگانا افتتاح شد

بزرگترین کارخانه واگن قطار هند در روستای کندکال در نزدیکی حیدرآباد افتتاح شد. این کارخانه که توسط شرکت مدها سرئو درایو مستقر در تلانگانا ساخته شده است، واگن‌های ریلی را طراحی و تولید خواهد کرد. سرمایه گذاری اولیه 4 میلیارد روپیه بوده و در نظر است مجموعا 805 میلیارد سرمایه گذاری صورت گیرد. پیش بینی می‌شود این تأسیسات ظرفیت تولید 500 واگن و 50 لوکوموتیو در سال را داشته باشد. این شرکت قصد دارد تا برای بازارهای داخلی و بین‌المللی، قطارهای ریلی تولید کند و تاکنون 558 نفر را استخدام کرده است. همچنین با شرکت سوئیسی استادلر ریل وارد یک سرمایه گذاری مشترک شده است تا یک کارخانه تولید قطار ریلی در تلانگانا ایجاد کند. این اقدام یک توسعه قابل توجه در صنعت ریلی هند محسوب می‌شود و به توسعه زیرساخت های این کشور کمک خواهد کرد.

https://www.businessinsider.in/india/news/indias-largest-private-rail-coach-factory-opens-in-telangana/articleshow/101192423.cms#:~:text=Hyderabad%2C%20India's%20largest%20private%20rail,Chief%20Minister%20K

نخست وزیر هند 8 جولای یک واحد واگن سازی را در تلانگانا کلنگ زنی خواهد کرد

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، قرار است 8 جولای (17 تیر) از تلانگانا بازدید کند تا یک واحد جدید تولید واگن قطار ریلی در هانوماکوندا، منطقه وارنگال را کلنگ زنی کند. این واحد همچنین دارای تسهیلاتی برای تعمیرات اساسی دوره ای واگن‌های قطار ریلی خواهد بود و پیش بینی می‌شود ظرفیت تولید ماهانه 200 واگن را داشته باشد.

وزیر گردشگری و فرهنگ ضمن تایید سفر نخست وزیر خاطرنشان کرد که وی همچنین پروژه‌های مختلفی در زمینه توسعه بزرگراه‌ها و بهسازی زیرساخت ها را افتتاح خواهد کرد. دولت مرکزی بودجه ای را برای ابتکارات متعدد در تلانگانا، از جمله نوسازی معبد هزار ستون در وارنگال و توسعه جاده کمربندی منطقه ای و راه آهن کمربند خارجی اختصاص داده است.

https://www.siasat.com/telangana-pm-to-lay-foundation-stone-for-wagon-manufacturing-unit-on-july-8-2630044/

سروزیر تلانگانا بزرگترین پروژه مسکن آسیا را که در منطقه کولور واقع شده است، رسما افتتاح کرد

سروزیر تلانگانا "ناگر" را که بزرگترین پروژه مسکن با بودجه دولت در آسیا است، رسما افتتاح کرد. این پروژه متشکل از 15660 خانه است که در 117 بلوک توزیع شده اند و مناطق زندگی وسیع با امکانات مختلف را فراهم می‌کند که بخش قابل توجهی از آن به فضاهای باز اختصاص دارد. در ساخت این پروژه از مصالح باکیفیت استفاده شده است و شامل زیرساخت های ضروری مانند کابل های برق زیرزمینی، سیستم های زهکشی و خطوط لوله آب می‌باشد. علاوه بر این، شهرک دارای امکانات اضافی مانند سالن اجتماعات و مجتمع های خرید است.

https://telanganatoday.com/cm-kcr-inaugurates-asias-largest-govt-funded-housing-project-at-kollur

حیدرآباد پویاترین شهر دنیا محسوب می‌شود

بر اساس شاخص پویایی شهر JLL در سال 2020 حیدرآباد با پشت سر گذاشتن 129 شهر دیگر، به فعال ترین شهر از نظر املاک و مستغلات در سطح جهان تبدیل شده است. بنگلور که قبلا در این زمینه پیشتاز بود، اکنون در رده دوم قرار دارد. علاوه بر حیدرآباد، پنج شهر دیگر هند نیز در زمره ی 20 شهر برتر رتبه بندی شده اند.

موفقیت حیدرآباد به عملکرد املاک و مستغلات، زیرساخت های شهری، بهبود گزینه‌های حمل و نقل خرد و حضور شرکت های بزرگ فناوری نسبت داده شده است. بر اساس این گزارش، حیدرآباد در سال 2019 دارای بالاترین جذب خالص اداری در سراسر جهان بوده و رشد قابل توجهی در اجاره دفتر اصلی داشته است. حیدرآباد 17 درصد از کل جذب هند را به خود اختصاص داده است، در حالی که دهلی و بنگلور به ترتیب 9 درصد و 8 درصد را به خود اختصاص داده اند.

شاخص پویایی شهر، شهرها را بر اساس عواملی مانند بازار املاک، جمعیت شناسی و اتصال هوایی رتبه بندی می‌کند. این گزارش به چالش های موجود در حیدرآباد به دلیل ساخت و سازهای کنترل نشده، ازدحام و توسعه نامتوازن نیز اشاره کرده است.

https://timesofindia.indiatimes.com/city/hyderabad/the-real-deal-hyd-worlds-most-dynamic-city-pips-129-others/articleshowprint/73363630.cms

حیدرآباد به شهر پیشرو در زمینه هوش مصنوعی در هند تبدیل شده است

انجمن الکترونیک و نیمه‌هادی هند (IESA) حیدرآباد را به دلیل رهبری قوی و فضای پررونق خود به عنوان پایتخت هوش مصنوعی هند اعلام و آن را به مکان ترجیحی برای میزبانی فعالیت های هوش مصنوعی تبدیل کرده است. این انجمن در دو سال گذشته میزبان اجلاس مجازی در حیدرآباد بوده است، اما قصد دارد در ماه سپتامبر امسال یک رویداد حضوری داشته باشد.

کریشنا مورتی، رئیس انجمن الکترونیک و نیمه‌هادی هند (IESA) از دولت برای پیشرفت سریع شهر قدردانی کرد و گفت که هر بار که از حیدرآباد بازدید می‌کند، پیشرفت های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف مانند زیرساخت ها و ورود شرکت های جهانی مشاهده می‌کند. وی اظهار داشت این امر نشان دهنده ی تعهد وزیر فناوری اطلاعات نسبت به توسعه فناوری در این ایالت است و تأکید کرد که قبلاً هرگز شاهد چنین تعهدی نبوده است.

https://telanganatoday.com/hyderabad-is-now-the-ai-capital-of-india

سروزیر آندراپرادش چندین پروژه به ارزش 14.25 میلیارد روپیه را کلید زد

سروزیر جاگان موهان ردی چندین پروژه به ارزش 14.25 میلیارد روپیه را کلید زد. این پروژه‌ها شامل شرکت شرکت کریبکو، ویسواسامودرا و شرکت قهوه کنتیننتال است. این پروژه‌ها در سه استان قرار دارند و به طور مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد فرصت‌های شغلی برای حدود 2500 نفر تأثیر می‌گذارند.

واحد تولید اتانول کریبکو در نلور با سرمایه‌گذاری 6.1 میلیارد روپیه طی 12 ماه تکمیل خواهد شد. این تأسیسات دارای ظرفیت تولید روزانه 500 لیتر است و تخمین زده می‌شود که برای 1000 نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

کارخانه بیوانرژی ویسواسامودرا نیز در استان نلور واقع شده و دارای یک کارخانه اتانول زیستی با ظرفیت روزانه 200 لیتر است. این پروژه با ارزش 3.1 میلیارد روپیه طی 18 ماه تکمیل خواهد شد و برای 500 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

شرکت قهوه کنتیننتال نیز در استان تیروپاتی یک واحد به ارزش 4 میلیارد روپیه و با ظرفیت 16000 تن در سال راه‌اندازی می‌کند. این پروژه 400 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر این، شرکت گودرژ اگرو وت. یک واحد با ظرفیت 400 تن برای یک کارخانه روغن خوراکی با ارزش 1 میلیارد روپیه ایجاد کرده و در حال برنامه‌ریزی برای گسترش آن است. این واحد پس از دریافت مجوز در مدت 9 ماه ساخته شد.

https://telanganatoday.com/ap-cm-jagan-lays-foundation-for-multiple-projects-worth-rs-1425-crore

هیئتی از وزارت محیط زیست مجوز ساخت فرودگاه ساباریمالا را صادر کرد

فرودگاه بین المللی ساباریمالا با هزینه 34.1 میلیارد روپیه توسط شرکت توسعه صنعتی ایالت کرالا در منطقه کوتایام احداث خواهد شد.

https://www.deccanchronicle.com/nation/current-affairs/200623/environment-ministry-panel-okays-sabarimala-airport-tor.html

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما