معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۳/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۹

اخبار اقتصادی اتریش

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در نیمه دوم خرداد 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

رشد اقتصادی اتریش

موسسه آمار اتریش در آخرین گزارش خود در رابطه با رشد اقتصادی در این کشور و پیش‌بینی آینده بازار در این زمینه، تولید حقیقی ناخالص سرانه داخلی در سه ماه نخست سال جاری را بدون تغییر اعلام کرد، اگرچه براساس این گزارش، پویایی رشد اقتصادی اتریش با کاهش روبرو است. موسسه تحقیقات اقتصادی اتریش هم در تحلیل این گزارش بر این عقیده است که علیرغم رشد اقتصادی در اتریش در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با زمان مشابه در سه ماه پیش از آن، افزایش دوباره نرخ بیکاری در ماه آپریل می‌تواند روند رشد اقتصادی را به سرعت نزولی کند.

https://www.diepresse.com/6295157/oesterreichs-wirtschaft-trotzt-prognosen-verliert-aber-an-schwung

هشدار به دولت برای کاهش میزان بدهی خود

کریستف بادلت، رئیس شورای حفاظت از دارایی‌های ملی نروژ با اشاره به اینکه برنامه‌های دولت تا سال 2026، نشان دهندۀ عزم آن برای کاهش بدهی‌های ملی تا 72.5 درصد است، بدهی‌های کنونی دولت را بین 334 الی 393 میلیارد یورو براساس بودجه تعریف شده تا 2026 عنوان نمود و خواستار آن شد تا دولت برای برنامه‌های خود بلندپروازانه با بودجه برخورد نکند. وی با اشاره به اینکه طی بحران کرونا و پس از آن برای مبارزه با موج گرانی‌ها، دولت میلیاردها یورو از منابع خود را هزینه کرده است، گفت: در میان‌مدت چالش‌های وجود دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های مهم برای آینده است تا بتوان بحران‌های آینده را مدیریت کرد.

https://www.wienerzeitung.at/nachrichten/politik/oesterreich/2191328-Mahnruf-zur-Rueckkehr-auf-einen-Sparkurs.html

طرحی برای مالیات بر دارایی در اتریش

حزب سوسیال دمکرات اعلام کرد که قصد دارد تا مالیات بر دارایی برای افرادی که بیش از یک میلیون یورو دارایی دارند را پیگیری کند. اتریش در حال حاضر بیش از میانگین اتحادیه اروپا از مردم خود مالیات بر درآمد و بیمه دریافت می‌کند، اما مالیات بر دارایی در این کشور پایین است؛ در حالی که میانگین مالیات بر درآمد  در اتحادیه اروپا 42 درصد است، این میزان در اتریش 43.5 درصد می‌باشد. این مورد اتریش را در رده چهارم بیشترین دریافت کنندگان مالیات از درآمد در بین کشورهای صنعتی اتحادیه اروپا قرار می‌دهد. در مقابل، سهم دریافت مالیات از اموال در اتریش 0.6 درصد سرانه تولید داخلی این کشور است که در بین 28 کشور عضو اتحادیه در رتبه 21 قرار دارد.

https://www.derstandard.at/story/3000000174516/vermoegen-ab-einer-million-euro-besteuern-trifft-das-schon-die-mittelschicht

سه برابر شدن سود شرکت DO&CO

شرکت کترینگ DO&CO اتریش که در زمینه کترینگ خطوط پروازی فعال است، اعلام کرد که توانست سود خود را در سال کاری اخیر، سه برابر کرده و از 11 میلیون یورو به 33.64 میلیون یورو رساند. میزان تراز مالی این شرکت هم در همین زمان از 750 میلیون یورو به 1 میلیارد و 400 میلیون یورو رسیده است. یکی از مهمترین عوامل این موضوع، مشارکت این شرکت به عنوان طرف قرارداد رسمی‌بازی‌های جام جهانی فوتبال در قطر و همچنین رونق دوباره پروازها پس از پاندمی عنوان شده است.

https://www.trend.at/news/do-co-gewinn-umsatz-13061534

مشارکت اتریش در احداث خط لوله انتقال نفت در آفریقا

روزنامه استاندارد در گزارشی نوشت که شرکت اتریشی Isoplus در حال احداث قسمت اعظمی از خط لوله انتقال نفتی به مسافت 1400 کیلومتر از اوگاندا و از مسیر تانزانیا تا اقیانوس هند می‌باشد. اکنون این موضوع از آن جهت مورد توجه قرار گرفته که این طرح به دلیل تبعات ناگوار آن برای طبیعت به شدت مورد انتقاد فعالان بین‌المللی محیط زیستی قرار دارد. این شرکت در پاسخ به این انتقادها اعلام کرد که به دلیل درگیر بودن شرکت‌های دیگر در روند انعقاد قرارداد نمی‌تواند از آن خارج شود و مجبور به ادامه آن است. در مقابل به گفته استاندارد کارشناسان حقوق محیط‌زیست بر این عقیده‌اند که انعقاد قراردادهای این چنینی به عهده کشور اعطاء کننده مجوز است و قوانین اتحادیه اروپا خاصیت تعمیم به کشورهای خارجی را ندارد.

https://www.derstandard.at/story/3000000174360/warum-lan

افزایش سود شرکت اتریشی یونیکا در اسلواکی و جمهوری چک

شرکت بیمه یونیکا (uniqa) اعلام کرد که میزان سود خالص این کشور در جمهوری چک و اسلواکی در سه ماه نخست سال جاری حدود 13.5 میلیون یورو بوده است که نشان دهنده 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته می‌باشد. این شرکت اتریشی با حضور در 18 کشور اروپایی بیش از 16 میلیون مشترک دارد و میزان حجم تبادلات مالی آن نزدیک به 7 میلیارد یورو بوده است.

https://www.trend.at/news/uniqa-tschechien-slowakei-nettogewinn-13055716

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما