معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۲/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۷۰

اخبار اقتصادی الجزایر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی الجزایر در هفته دوم اردیبهشت‌ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

 سفر وزیر نفت و منابع معدنی سوریه به کشور الجزایر

فراس حسن قدور وزیر نفت سوریه در سفر به الجزایر با وزیر انرژی این کشور دیدار و در خصوص تقویت روابط همکاری در زمینه‌های متعدد با وی گفتگو کرد. محمد عرقاب، وزیر انرژی و معادن الجزایر میزبان وزیر نفت سوریه بود. در این سفر که با هدف تقویت روابط الجزایر و سوریه بویژه در حوزه انرژی و معدن انجام شد، گفتگوهایی به منظور بررسی چشم اندازهای مشارکت و سرمایه گذاری در دو کشور انجام گرفت. حوزه‌های همکاری مورد علاقه طرفین شامل اکتشاف نفت و گاز، پالایش، همکاری در زمینه بازاریابی نفت خام و فرآورده‌های نفتی و همچنین همکاری در زمینه‌های آموزشی و تبادل تخصص است. همچنین در مورد سایر حوزه‌های همکاری اعم از حوزه‌های تعمیر و نگهداری، تجهیزات برقی، معدن و بهره‌برداری از منابع معدنی، آموزش و منابع انسانی نیز مورد گفتگو قرار گرفت.

تقویت همکاری بین امریکا و الجزایر در حوزه کشاورزی و توریسم

الیزابت مور اوبین، سفیر ایالات متحده آمریکا در الجزایر، در بازدیدی که از ولایت عین تموشن داشت، گفت که اراده قوی برای تقویت مکانیسم های همکاری در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی بین دو کشور وجود دارد. وی همچنین با تاکید بر اینکه که دو کشور روابط عمیقی دارند، به اولویت های ایالات متحده در الجزایر شامل توسعه زمینه‌های همکاری و تبادلات در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی اشاره کرد.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به اینکه سفارت آمریکا در الجزایر دارای دو دفتر اقتصادی و کشاورزی است، از افراد و سازمان‌های علاقمند خواست به منظور «تقویت سازوکارهای همکاری و تبادلات اقتصادی و ایجاد روابط مشارکتی بین شرکت‌های دو کشور» با این دفاتر در تماس باشند. وی در ادامه صحبت از ایجاد یک خط هوایی مستقیم بین الجزایر و نیویورک کرد و بر اهمیت آن برای تقویت حجم مبادلات اقتصادی دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد.

پروژه مشترک بین اداره کل مالیات الجزایر (DGI) و همتایان فرانسوی و سوئدی آن

این پروژه بین اداره کل مالیات الجزایر و اداره کل دارایی عمومی (DGFIP) فرانسه و آژانس مالیاتی سوئد به منظور بهره گیری از تجربیات این سازمان‌ها و بهبود عملکرد DGI در امور مالیات های بین المللی و بسیج منابع مالیاتی راه اندازی شد. آقای لعزیز فاید، وزیر دارایی الجزایر در جلسه آغاز این پروژه ضمن تاکید بر اهمیت آن اشاره کرد که این همبستگی امکان اتخاذ بهترین شیوه‌ها در زمینه مالیات بین المللی، کنترل درآمد و مالیات بر ثروت را فراهم می‌کند. وی همچنین گفت: تحقق برنامه نوسازی سازمان امور مالیاتی با پیروی از چشم انداز راهبردی مبتنی بر افزایش درآمد از مالیات های عادی، بهبود فضای کسب و کار، تقویت سرمایه گذاری و مبارزه با تقلب و فرار مالیاتی، منوط به در دسترس بودن ابزارهای مدرن و دستیابی به مکانیزم های کاری و ظرفیت های اداری شایسته است.

جلسه مدیرعامل سونلگاز با هیاتی از شرکت جنرال الکتریک

مراد عجال، مدیرعامل گروه سونلگاز، روز پنجشنبه 27 آوریل در الجزیره با هیئتی از مقامات گروه جنرال الکتریک (GE) به سرپرستی مدیر اجرایی بخش خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی این شرکت دیدار کرد. در این نشست که در ستاد مدیریت کل شرکت سونلگاز و با حضور مدیران ارشد این شرکت برگزار شد، امکان بررسی چند پروژه مشترک بین سونلگاز و جنرال الکتریک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این جلسه بخشی از جلسات دوره ای است که توسط آقای عجال با جنرال الکتریک برگزار می‌شود و با قراردادهای مشارکت بین این دو شرکت از جمله قرارداد سرمایه گذاری مشترک در زمینه توربین‌های الجزایر مرتبط است.

اهمیت فعالیت مجدد کمیسیون مشترک الجزایر و زیمبابوه

رئیس مجلس ملی زیمبابوه در سفر به الجزایر با محمد عبدالحفیظ هنی، وزیر کشاورزی و توسعه روستایی و همچنین الطیب زیتونی وزیر تجارت و توسعه صادرات الجزایر ملاقات کرد. در دیدار با الطیب زیتونی دو طرف بر اهمیت فعالیت مجدد کمیسیون مشترک الجزایر و زیمبابوه با هدف ایجاد پویایی در روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

در دیدار با عبدالحفیظ هنی نیز با اشاره به «یادداشت تفاهم در زمینه کشاورزی» که در حال حاضر در دست تدوین است، تاکید شد این یادداشت تفاهم می‌تواند چارچوبی برای همکاری بین دو کشور در این زمینه ایجاد کند.

تحویل نزدیک به 920 هزار واحد واحد مسکونی در سه سال

محمد طارق بلعریبی وزیر مسکن و شهرسازی الجزایر با اعلام اینکه در سه سال گذشته نزدیک به 920 هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است، نرخ ساخت و ساز در این کشور را بسیار رضایت بخش دانست.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما