معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۱۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۹
16 اسفند 1401 - 08:00
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه

فرصت‌های توسعه روابط با کشورهای آفریقایی بسیار بالاست

اولین اجلاس بین المللی همکاری‌های علمی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آفریقا موسوم به 《ایران واک》 در تاریخ ۱۵ اسفند سال جاری در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار گردید. مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در افتتاحیه این اجلاس گفت: در دولت سیزدهم، بعد از کشورهای همسایه تمرکز ویژه ای برای همکاری و توسعه روابط با آفریقا وجود دارد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه در این اجلاس ضمن اشاره به توانمندی‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با کشورهای آفریقایی خصوصا کشورهای غرب این قاره در بخش‌های تجارت، علمی و فناوری، انتقال تکنولوژی، دانش بنیان، معادن، ماشین آلات، استخراج و اکتشاف معادن را اعلام کرد.

وی ظرفیت های همکاری با کشورهای آفریقا را بسیار بالا توصیف نمود و افزود: ایران در لبه تکنولوژی مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیو و غیره در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد که با دست جوانان ایرانی و در زمان تحریم بدست آمده است. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز صاحب فناوری هستیم که می‌توانیم با کشورهای غرب آفریقا همکاری کنیم. معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به سفر اخیر خود به تعدادی از کشورهای غرب آفریقا از جمله گینه و مالی گفت: در ملاقات با مقامات این کشورها، علاقمندی زیادی برای همکاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی وجود داشت. وی افزود در حوزه آموزش و انتقال تکنولوژی نیز می‌توانیم با این کشورها همکاری کنیم.

اولین اجلاس بین المللی همکاری‌های علمی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آفریقا موسوم به 《ایران واک》 در تاریخ ۱۵ اسفند سال جاری در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار گردید. تعدادی از وزرای کشورهای غرب آفریقا از جمله ساحل عاج، گینه کوناکری، مالی، سیرالئون و موریتانی در این نشست حضور داشتند. معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت از دیگر سخنرانان ایرانی این اجلاس بودند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما