معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و سرپرست وزارت خارجه ازبکستان

در دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با سرپرست وزارت خارجه ازبکستان بر همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و تجارت تاکید شد.

فرصت‌های توسعه روابط با کشورهای آفریقایی بسیار بالاست

اولین اجلاس بین المللی همکاری‌های علمی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آفریقا موسوم به 《ایران واک》 در تاریخ ۱۵ اسفند سال جاری در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار گردید. مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در افتتاحیه این اجلاس گفت: در دولت سیزدهم، بعد از کشورهای همسایه تمرکز ویژه ای برای همکاری و توسعه روابط با آفریقا وجود دارد.

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تانزانیا در هفته سوم تیرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

نشست کابینه فدرال پاکستان و تصویب چند پیشنهاد مهم در آن

کابینه فدرال دولت پاکستان به ریاست شهباز شریف نخست وزیر کشور تشکیل و در مورد برنامه ملی مدیریت پسماند ( زباله ) ، بحران برق و حج تصمیم گیری نمود.

جزییات تجارت ایران با کشورهای عربی در نیمه نخست سال 1399

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از مجموع کل صادرات کشور ۸ میلیارد و ۱۶ میلیون دلار به ۱۵ کشور "همسایه"صورت گرفته است که در میان این گروه از کشورها عراق و امارات در رتبه اول و دوم و کشورهای عمان و کویت و قطر پس از افغانستان، ترکیه، پاکستان، روسیه و آذربایجان در رتبه‌های هشتم تا دهم و بحرین و عربستان با صادرات سه و صفر میلیون دلاری پس از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان در رتبه‌های ۱۴ و ۱۵ قرار گرفته‌اند.