معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۱/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۹۲

تحولات فناوری جنوب چین - گوانجو

تحولات حوزه فناوری جنوب چین در بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

امضای قرارداد 30 پروژه فناوری پیشرفته در نانشا

در مراسم امضای پروژه‌های بزرگ گوانجو در ۲۹ ژانویه 2022، منطقه آزاد نانشا اعلام کرد که این منطقه ۳۳ پروژه را با سرمایه گذاری ۸۰٫۳ میلیارد یوان آغاز کرده و ۳۰ پروژه فناوری پیشرفته با سرمایه گذاری ۱۳۸٫۲ میلیارد یوآن را امضا کرده است. وی مین، معاون منطقه آزاد نانشا گفت که این منطقه قصد دارد در سال۲۰۲۳ بالغ بر ۱۶۰ میلیارد یوآن در دارایی‌های ثابت سرمایه گذار نماید. این پروژه‌ها شامل تأسیس مقری برای مدیریت انرژی صفر کربن، نیروگاه هوشمند صفر کربنی، مرکز پزشکی کوانتومی، مرکز تحقیق و توسعه و پایگاه تولید ماژول خورشیدی، باتری لیتیوم یون و تولید صفحه نمایش می‌باشد.

شرکت فناوری انرژی Rongjie 8.5 میلیارد یوآن برای تأسیس مرکز تحقیق و توسعه و کارخانه تولید باتری لیتیوم یون سرمایه گذاری می نماید که ارزش تولید محصولات آن بیش از 10 میلیارد یوآن است.

منبع: https://www.newsgd.com/node_99363c4f3b/028ef46524.shtml

آغاز ساخت پارک صنعتی هوش مصنوعی در گوانجو

پروژه ساخت پارک صنعتی هوش مصنوعی چین (گوانجو) با سرمایه گذاری ۸ میلیارد یوآن به طور رسمی در ۳۰ ژانویه 2023 آغاز شد. این پارک عمدتاً بر صنعت هوش مصنوعی و صنایع مرتبط با فناوری و امور مالی تمرکز دارد. در بخشی از این مجموعه یک پارک بین المللی یکپارچه هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و صنایع فرهنگی دیجیتال ساخته خواهد شد. این پروژه به طور مشترک توسط گروه رادیویی گوانجو (GRG) و Guangzhou Light Industry & Trade Group توسعه یافته است. بر اساس برنامه ریزی‌های طرح، پارک صنعتی حدود ۱۰۰ هزار مترمربع را پوشش خواهد داد که مجموعاً ۴۰۰ هزار مترمربع سطح زیربنا دارد. هوانگ یوئزهن، مدیر عامل GRG، گفت: " این پروژه فضای توسعه جدیدی برای هوش مصنوعی گوانجو و اقتصاد دیجیتال ایجاد خواهد کرد." 

بر اساس گزارش ها، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۴۵ بنگاه دولتی گوانجو ساخت پروژه‌های مربوط به زیرساخت ها، صنعت مدرن، مدرن سازی شهری و معیشت اجتماعی را با مجموع سرمایه گذاری ۱۰۲ میلیارد یوآن آغاز خواهند کرد.

منبع: https://www.newsgd.com/node_99363c4f3b/8cf8244202.shtml

راه اندازی منطقه فناوری- اقتصادی جدید در گوانجو

منطقه اقتصادی جدیدی در منطقه پررونق پاژو در گوانجو با هدف ترویج توسعه با کیفیت اقتصاد محلی افتتاح شد. این منطقه که به هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال اختصاص دارد، در ماه اکتبر به تصویب دولت استان رسید. به گفته دولت محلی، این منطقه در حال حاضر بیش از 34 هزار شرکت دارد که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۰۰ میلیارد یوان (۵۹٫۳۱ میلیارد دلار) درآمد کسب و کار ایجاد کردند. شرکت های پیشرو در اقتصاد دیجیتال از جمله غول‌های فن آوری Tencent ، Alibaba ، Xiaomi وiFlytek   پروژه‌هایی داخل منطقه با هدف کمک به توسعه زنجیره صنعت دیجیتال راه اندازی نموده اند.

ساخت 17 پروژه صنعتی جدید با مجموع سرمایه گذاری 32.8 میلیارد یوان، در پاژو با امضای 26 پروژه دیگر آغاز شد، به گفته دولت این منطقه که هدفی را برای دستیابی به رشد 7 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال جاری تعیین کرده است، افزایش 18.5 درصدی صنعت نسل جدید فناوری اطلاعات و خدمات را هدفگذاری کرده است.

منبع: Chinadaily.com.cn

کسب رتبه نخست چین توسط گواندونگ در افزایش تعداد شرکت های یونیکورن

با توجه به آخرین فهرست راه اندازی شرکت های یونیکورن که توسط نشریه فوربز چین منتشر شده است، استان گواندونگ با اضافه نمودن 19 شرکت در سال 2022، برابر با یک چهارم شرکت‌های تازه اضافه شده چینی، رتبه نخست را در این کشور کسب کرد. در این فهرست 368 شرکت چینی وجود دارد که 74 شرکت به تازگی در سال 2022 اضافه شده اند. شرکت‌های گواندونگ ذکر شده عبارتند از AION، Zhongxin Breeding، ON TIME، SUNWODA و Gokin Solar که در زمینه‌هایی مانند انرژی جدید، فناوری پاک، پزشکی و فناوری رمزنگاری فعال هستند.

گوانجو و شنجن به عنوان دو هسته اصلی منطقه خلیج بزرگ گواندونگ-هنگ کنگ-ماکائو (GBA) به مناطق اصلی برای توسعه استارتاپ های یونیکورن تبدیل شده اند. در میان ۱۹ استارتاپ جدید یونیکورن ذکر شده، ۱۶ شرکت از گوانجو و شنجن هستند که ۸۴٫۲ درصد را به خود اختصاص داده اند. سه شرکت دیگر از جوهای، ژائوچینگ و یونفو هستند. بیش از 23 هزار و 28 هزار بنگاه مربوط به صنعت خودروهای انرژی جدید (الکتریکی) در گوانجو و شنجن وجود دارد که بنگاه‌های پیشرو را پرورش داده و به موتور جدید توسعه خودروهای انرژی جدید در GBA تبدیل شده اند.

منبع: https://www.newsgd.com/node_99363c4f3b/4cdb9dbac8.shtml

احداث کارخانه‌های شارژ سریع خودرو الکتریکی در نانشا

شرکت Guangzhou Greater Bay Technology CO., Ltd ، توسعه دهنده باتری‌های برق شارژ سریع و سیستم های ذخیره سازی انرژی برای خودروهای الکتریکی، به تازگی شروع به ساخت مقر و پایگاه تولیدی خود در منطقه نانشا شهر گوانجو نمود. کل سرمایه گذاری این پروژه حدود ۴ میلیارد یوان است و می‌تواند برای ۱۲۰ هزار خودروی انرژی الکتریکی، محصولاتی به ارزش سالانه ۷٫۲ میلیارد یوان تولید کند. طبق برنامه، این پروژه تا پایان شهریور ماه سال جاری تولید را آغاز می نماید. این شرکت توسط گروه خودروسازی گوانجو (GAC) تأسیس شده است. فناوری شارژ سریع eXtreme این شرکت، تنها در ۸ دقیقه امکان شارژ سریع خودروهای الکتریکی را به میزان 80% فراهم می‌کند و در برخی مدل های GAC Aion مورد استفاده قرار گرفته است.

هوانگ شیانگدونگ، رئیس این شرکت گفت: "شرکت در نظر دارد تا ۳۰ میلیارد یوآن برای راه‌اندازی ۴ تا ۵ پایگاه تولیدی در شمال، شرق و جنوب غربی چین سرمایه گذاری کند."

منبع: https://www.newsgd.com/node_99363c4f3b/6935ccbb5e.shtml

آغاز ساخت نسل بعدی آشکارساز نوترینو چین در جیانگمن

به گفته وانگ ییفانگ، سخنگوی رصدخانه نوترینو زیرزمینی جیانگمن (JUNO) و مدیر موسسه فیزیک انرژی، آکادمی علوم چین، پس از نه سال از ساخت این رصدخانه هم اکنون نصب و راه‌اندازی آشکارساز مرکزی آن آغاز شده و انتظار می رود در سال ۲۰۲۴ تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد. وانگ در جریان بیست و یکمین نشست همکاری بین المللی JUNO که از ۶ تا ۱۰ فوریه 2023 در جیانگمن برگزار شد، این اطلاعات را بیان کرد. حدود ۲۰۰ محقق علمی از بیش از ۴۰ دانشگاه و موسسه در ۱۰ کشور جهان از جمله روسیه، آلمان و بریتانیا در این نشست شرکت کردند. پس از تکمیل، این پروژه قادر خواهد بود به چندین سوال علمی مانند نظم جرمی نوترینوها و مکانیسم انفجارهای ابر نواخترها پاسخ دهد. این مجموعه همچنین می‌تواند به درک قوانین فیزیک ذرات کمک کند و اهمیت زیادی برای تحقیقات کیهان شناسی، اخترفیزیک و حتی ژئوفیزیک دارد.

منبع: https://www.newsgd.com/node_6d449858df/f601a6f0e1.shtml

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما