معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۹/۱۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۹

طراحی شاخص های مفهومی‌ برای رشد اقتصادی در زیمبابوه

برگزاری هفته‌های عرضه و خرید زیمبابوه با موضوع "دفاع از رشد سهم بازار محصولات زیمبابوه" که با تبلیغات و نمایش مراکز عمده فروشی و خرده فروشی منتخب و فعال سازی برندها انجام می شود از جمله ایده هایی است که برای رشد اقتصادی کشور طراحی شده است.

طراحی هفته‌های عرضه محصولات تولید داخلی و خرید در زیمبابوه به منظور صرفه جویی در ارز خارجی و همچنین خروج  بی رویه ارز از کشور و نیز راه اندازی مشاغل داخلی با اولویت بندی محصولات محلی و تولید داخل و همچنین ترویج  بازارهای محلی بازگشایی خواهد گردید.

رئیس جمهور زیمبابوه  با اعلام مطلب فوق تصریح کرد ما در حال همکاری با طرح Buy Zimbabwe برای ارتقاء دسترسی به بازارهای مختلف برای برندهای محلی و محصولات تولیدی داخل در طول فصل جدید هستیم.

امرسون منانگاگوا، تاکید کرد که مفهوم عرضه محصولات داخلی و خرید توسط خریداران زیمبابوه با این سیاست که این کشور توسط شهروندانش ساخته خواهد شد مفهوم قابل اهمیت برای اقتصاد کشور، طنین انداز برای شکوفایی اقتصاد و قابل درک برای دولت و مردم است.

وی عنوان داشت همانطور که همیشه گفته ام، زیمبابوه آجر به  آجر و با تلاش شهروندانش ساخته خواهد شد و خوشحالم که بگویم دولت با کنترل و رام کردن فشارهای تورمی، شرایط کلان و وضعیت اقتصادی کشور را در دست گرفته و سعی نموده فضایی قابل پیش‌بینی و مساعد برای حمایت از رشد زنجیره‌های داخلی ایجاد نماید که نهایتا باعث ایجاد روند رو به رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

رئیس جمهور زیمبابوه تاکید کرد در کنار این موارد ایجاد آگاهی در مصرف کنندگان در مورد لزوم خرید کالاهای داخلی و خدمات محلی و ترویج آن نشان دهنده آینده روشن تولید محصولات محلی با کیفیت  خواهد بود و همسو کردن انتظارات خرید مردم با شیوه‌های تولیدات محلی و انتشار آن در رسانه‌ها مناسب خواهد بود که با این روشها بتوانیم شاهد افزایش تولیدات داخلی باشیم.

طراحی هفته‌های عرضه و خرید زیمبابوه با موضوع "دفاع از رشد سهم بازار محصولات زیمبابوه" که با تبلیغات و نمایش های مختلف مراکز عمده فروشی و خرده فروشی منتخب، همراه با فعال سازی برند در محل مشخص می‌شود برگزار می‌گردد. در این طرح از سوی دولت تلاش شده است که انتظارات خرید مردم را با شیوه‌های تولید کنندگان محلی، همسو نماید و همچنین تلاش شده در رسانه‌ها و اذهان عمومی  افزایش تولیدات داخلی بیشتر پرداخته شود که از این طریق رونق تولید و فروش و نهایتا شاخص های عرضه و تقاضا را بهبود بخشد و رشد اقتصادی ایجاد نماید.

عرضه کالای داخلی و خرید محصولات تولیدی در زیمبابوه از تاریخ 21 تا 27 نوامبر 2022 برگزار گردید و بر چهار شاخص اقتصادی و حوزه کلیدی شامل ایجاد آگاهی، عرضه، خرید و ترویج که برای رشد زنجیره‌های ارزش محلی حیاتی هستند تمرکز داشت.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما