معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۸/۰۹- ۰۸:۰۱ - مشاهده: ۳۰۷

شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و روسیه

در راستای تقویت همکاریها و برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای مختلف ، شانزدهمین اجلاس کمیسون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در شهر گروژنی به میزبانی روسیه 7 تا 10 آبان ماه 1401 برگزار می‌گردد.

دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که برای این منظور عازم روسیه است با اعلام مطلب فوق افزود این نشست به میزبانی معاون نخست وزیر روسیه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی با ایران برگزار می‌گردد و از طرف کشورمان نیز وزیر نفت ریاست کمیسیون را بر عهده دارد. 

صفری افزود در روز نخست اجلاس ، نشستی در سطح کارشناسی  با حضور کارشناسان ایرانی و روسی برگزار گردید تا به  منظور نهایی سازی متن تفاهم یادداشت در خصوص موضوعات گوناگون از جمله همکاری‌های تجاری و اقتصادی، کشاورزی، بهداشتی، بانکی، ترانزیت و لجستیک، صنعتی، فرهنگی و آموزشی، گردشگری، انرژی، استاندارد، کار و امنیت اجتماعی، مناطق آزاد و ... دو طرف به توافقات نهائی دست یابند. همچنین مقرر است در حین برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک سند های دوجانبه ای بین طرفین به امضا برسد.

شایان ذکر است  پانزدهمین کمیسون مشترک اقتصادی بین ج.ا.ایران و روسیه در سال  1398 در تهران و اصفهان به میزبانی وزارت نیرو برگزار گردید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما