معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۲۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۷۳

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دوبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی امارات متحده عربی- دوبی در هفته سوم مهرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد

«کاوشگر راشد» تست های نهایی را قبل از مرحله پرتاب پشت سر می‌گذراند

سالم حمید المری مدیر کل مرکز فضایی محمد بن راشد گفت: کاوشگر راشد که به طور کامل توسط اتباع امارات در آزمایشگاه مرکز ساخته شده و از نظر فن آوری و طراحی در زمره پیشرفته ترین‌ها در جهان است مراحل نهایی آزمایش را طی می‌کند و 9 لغایت 15 ماه نوامبر سال جاری 2022  با موشک به فضا پرتاب می‌شود. این کاوشگر آزمایش های زیاد و ارزیابی کلیه عملکردهای سخت افزاری و نرم افزاری، سناریوی‌های ممکن در سطح ماه را در ابوظبی و مراحل زیست محیطی را در تولوز فرانسه و آزمایش نهایی خلاء حرارتی در محیط شبیه سازی شده با سطح ماه در آلمان که شامل بررسی تأیید ابزار، سیستم تصویربرداری ، آزمایش عملکرد می‌باشد را با موفقیت پشت سر گذاشت..

پروژه اکتشاف ماه یکی از مأموریت های صندوق توسعه ارتباطات و فن آوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات دولت دیجیتال (TDRA) با هدف دستیابی به مجموعه اهداف علمی می‌باشد که شامل مطالعه پلاسمای سطح ماه ـ غبار ماه ـ حمل و نقل، خاک، تعامل مواد مختلف سطح ماه است

آغاز فعالیت های GITEX Global 2022 از 10 اکتبر در مرکز تجارت جهانی دبی

چهل و دومین دور نمایشگاه جی تکس با مشارکت 5000 شرکت در 26 سالن نمایشگاهی به مساحت دو میلیون فوت مربع آغاز به کار کرد و پیش بینی شده که بیش از 100000 بازدید کننده از 170 کشور داشته باشد. این نمایشگاه در برگیرنده موضوعات مختلف متاورس ـ هوش مصنوعی ـ بلک چین ـ آینده اینترنت ـ اقتصاد دیجیتال ـ ارتباطات نسل ششم ـ فن آوری مالی و ...  است.

تکمیل ریل گذاری خط اصلی شارجه و رأس الخیمه

براساس اعلام اپراتور شبکه ملی امارات، ریل گذاری خط اصلی راه آهن شارجه و رأس الخیمه به پایان رسیده است. این پروژه که در راستای اهداف برنامه ملی راه آهن و سیستم حمل و نقل پایدار امارات طراحی و اجرا شده با سرعت در حال انجام بوده و بخش مربوط به مرزهای عربستان تا ابوظبی پیش از این تکمیل شده بود. خط شارجه بیش از 45 کیلومتر امتداد دارد و تا کنون بیش از 11.7 میلیون ساعت کار در 25 ماه انجام شده و حدود 2900 کارگر، مهندس مشغول به کار می‌باشند. آخرین مسیر این پروژه 145 کیلومتر از شارجه تا بندر فجیره از مسیر رأس الخیمه که اخیراً از سوی ذیاب بن محمدبن زاید بازدید گردیده بود در دست ساخت بوده و ادامه این مسیر شامل 9 تونل 54 پل 20 گذرگاه حیوانات می‌باشد و جزء طولانی ترین تونل در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با بیش از 1.8 کیلومتر طول است.

برقراری پرواز خطوط هوایی اتحاد به مقصد گوانگجو

براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته اولین پرواز ابوظبی ـ گوانجو 10 اکتبر با حضور نمایندگانی از سفارت چین در امارات متحده عربی انجام شد. این سرویس جدید دو بار در هفته و بوسیله بویینگ 777 در دو کلاس پرواز خواهد داشت.

شرکت وزیر دارایی امارات در نشست سالانه صندوق بین المللی پول

محمد الحسینی وزیر دارایی به منظور شرکت در نشست گروه 20 که تا 16 اکتبر در واشنگتن برگزار می‌شود به ایالات متحده آمریکا سفر نمود. در حاشیه این نشست وی با وزرای دارایی، کشاورزی، دیدار و گفتگو خواهد نمود و آخرین تحولات اقتصادی، چالش های جهانی، منطقه ای و بین المللی و انتظارات صندوق کشورهای عربی را بررسی می نماید.

امارات تأمین کننده 35% کل واردات نفت ژاپن را در ماه اگوست

براساس اعلام آژانس منابع طبیعی  و انرژی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، از مجموع 92.56 میلیون بشکه نفت خریداری شده ژاپن از طریق واردات،  32.58 میلیون بشکه سهم امارات بوده که 35.2 درصد کل واردات در ماه آگوست 2022 و سهم نفت کشورهای عربی 87.46 میلیون بشکه معادل 94.5 درصد می‌باشد

بررسی راههای توسعه مشارکت استراتژیک امارات با جمهوری سیشل

در دیدار یونس حاجی الخوری معاون وزیر دارایی، نادر حسن وزیر دارایی و برنامه ریزی اقتصادی و بازرگانی با دویکا ویدوت، وزیر سرمایه گذاری، کارآفرینی و صنعت جمهوری سیشل و هیئت همراه که در مقر آن وزارتخانه در دبی برگزار شد، راههای توسعه مشارکت استراتژیک امارات متحده عربی و جمهوری سیشل در زمینه‌های مشترک مورد علاقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الخوری بر اهمیت روابط امارات متحده عربی و جمهوری سیشل و لزوم تداوم، تقویت و توسعه آن تأکید و طرفین بر تقویت همکاری‌های مالی و اقتصادی و ارتقاء سطح روابط، بهره مندی از فرصت ها ادامه خواهند داد. در این نشست تجربیات موفق وزارتخانه در اتوماسیون، سازوکارهای تهیه و تصویب بودجه دولت فدرال امارات، مراحل صدور قانون بودجه عمومی فدراسیون، سیستم های مورد استفاده اهداف بودجه و همچنین سایر سازوکارها مورد بررسی قرار گرفت.

همکاری صندوق خلیفه و مایکروسافت در ساماندهی جام التخیل

صندوق خلیفه که توانمند سازی نسل جوان و کارآفرین یکی از اهداف آن می‌باشد اعلام کرد با مشارکت مایکروسافت میزبانی جام التخیل 2022 -2023 را برگزار می‌کند. این رقابت که برای دانش آموزان 18 سال و بالاتر برگزار می‌شود هدف آن تشویق و تسوعه نوآوری، خلاقیت،  گسترش دامنه رقابت جهانی در زمینه فن آوری جذب دانشجویان در رشته‌های فنی می‌باشد. این تفاهم مشترک در حاشیه برگزاری نمایشگاه جی تکس برگزار می‌شود.

پیش بینی نقش پر رنگ تر مایکروسافت و تولید قریب 100 هزار شغل تا 4 سال آینده در امارات

براساس مطالعات شرکت بین المللی (IDC)، مایکروسافت، شرکاء و مشتریانش طی 4 سال آینده بیش از 97 هزار شغل مستقیم و غیر مستیقم به اقتصاد امارات می افزاید و قریب 39 میلیارد دلار در آمد خواهد داشت. نعیم یازبک مدیر کل مایکروسافت امارات گفت: گزارش IDC مؤید تلاشهای مایکروسافت در حمایت از دولت، جامعه تجاری، شهروندان و ساکنان اماراتی می‌باشد

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما