معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۸

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی امارات متحده عربی در هفته چهارم شهریورماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد

اعلام آمادگی 4 شرکت بین المللی جهت ساخت فاز جدید پارک خورشیدی دبی  

سعیدمحمدطایر مدیرعامل اداره برق و آب دبی: در راستای اجرای فاز ششم از مجتمع پارک خورشیدی محمدبن راشد آل‌مکتوم بعنوان بزرگترین مجتمع انرژی خورشیدی تک سایتی جهان 4 شرکت آمادگی خود را به منظور مشارکت در این فاز که با ظرفیت تولید 900 مگاوات می‌باشد اعلام کردند. قرار است کل این پروژه 5000 مگاوات برق تا سال 2030 تولید کند. وی افزود اداره برق دبی ظرفیت تولید 14 هزار و 117 مگاوات تولید برق دارد که در حال حاضر تولید برق از مجموعه پنل های خورشیدی 1627 مگاوات می‌باشد و ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی در دبی بالغ بر 11.5 درصد می‌باشد و ما در تلاشیم تولید انرژی پاک و تجدید پذیر را تقویت کنیم همچنان که اداره برق و آب برای 5 مرتبه متوالی رکورد جهانی نازل ترین قیمت در ساخت پروژه‌های انرژی خورسیدی دست یافته و دبی به شاخصی در قیمت جهانی انرژی خورشیدی تبدیل شده است.

سرمایه گذاری 350 میلیون دلاری خطوط هوایی امارات در تجهیزات هواپیماهای جدید

هواپیمایی امارات اعلام کرد برای مجهز نمودن 50 فروند هواپیماهای A350 جدید بیش از 350 میلیون دلار سرمایه گذاری نموده تا مسافران بتوانند از تجربه استفاد از سینما و سرگرمی‌های دیگری در حین پرواز برخوردار باشند. عادل الرضا، مدیر عملیاتی خطوط هوایی امارات سرگرمی و تنوع آن را جنبه ضروری از تجربه مشتریان برشمرد و افزود امارات اولین شرکت هواپیمایی در جهان بود که صفحه ویدیوی شخصی در هر صندلی هواپیما قرار داد. موضوعی که 30 سال پیش غیرقابل تصور بود. امروز و ما همچنان بدنبال خدمات منحصر به فرد سرگرمی‌به مشتریان هستیم و توانستیم در 14 سال گذشته جوایز بهترین ارائه خدمات سرگرمی درون پروازی را اخذ نماییم.

پیش بینی 110 میلیارد درهم سرمایه گذاری بازار حمل و نقل هوشمند امارات تا سال 2025

حمل و نقل هوشمند بوسیله قطارهای «هایپرلوپ»، وسایل نقلیه هوشمند برقی و شارژ الکتریکی، فرآیندهای شارژ با هوش مصنوعی و ربات ها و امکانات خنک کننده مواد فاسد شدنی‌ها. کالاهایی مانند سبزیجات و داروها همگی فرصت های رو به رشد و منحصر به فردی در امارات متحده عربی است که پیش بینی می‌شود تا سال 2025 به 30 میلیارد دلار (110 میلیارد درهم) برسد.

شارجه بدلیل موقعیت استراتژیک و بنادر در خلیج فارس و خلیج عمان دروازه ورود به بازارهای منطقه بوده و دسترسی سریعتری به بازارهای آسیای شرقی و جنوبی، استرالیا و آفریقا داشته و ازفرصت‌های سرمایه‌گذاری ویژه ای را در حوزه حمل ‌و نقل و لجستیک، با توجه به هزینه 43 درصدی بودجه سال 2021 به توسعه و بهبود زیرساخت‌ و جاده‌ها برخوردار است. همچنین در پیش بینی‌های صورت گرفته شارجه در حوزه گردشگری و سفر تا سال 2027 به 20.3 میلیارد دلار (74.5 میلیارد درهم) دست خواهد یافت و برهمین مبنا پروژه‌ و سرمایه گذاری‌های دولت در بخش زیر ساخت گردشگری معادل 599 میلیون دلار (2.2 میلیارد درهم) تا سال 2025 در نظر گرفته شده است.

سرمایه گذاری هلدینگ مبادله و طاقه در بخش انرژی ازبکستان

هلدینگ سرمایه گذاری "مبادله" و شرکت ملی انرژی ابوظبی "طاقه" دو قرارداد تولید برق بوسیله گاز با مجموعه انرژی تالیمرجان در جمهوری ازبکستان به امضاء رساندند. به موجب این دو قرارداد هر یک از شرکت های سرمایه گذاری مبادله و طاقه 40 درصد سهام دو نیروگاه گازی با ظرفیت تولید ترکیبی 1.6 گیگاوات را عهده دار خواهند بود و به عملیات تعمیر و نگهداری آن دو نظارت خواهند کرد. 20 درصد باقیمانده سهام متعلق به شرکت ازبک به نام Tallymerjan Icyclic Electro Stancesi خواهد بود.

چهارمین مزایده اوراق قرضه سال 2022 بانک مرکزی امارات به ارزش 1.5 میلیارد درهم

وزارت دارایی امارات متحده عربی با همکاری بانک مرکزی امارات برای چهارمین مرتبه اوراق قرضه 5 ساله خزانه داری را به مبلغ 1.5 میلیارد درهم منتشر نموده و در اختیار متقاضیان قرار می دهد. این اقدام در چارچوب برنامه 9 میلیارد درهمی سال 2022 میباشد. محمد بن‌هادی الحسینی، وزیر امور مالی انتشار اوراق قرضه 5 ساله را ادامه تلاش ها در حمایت از توسعه فعالیت بازار، تجارت و افزایش کارایی بازار سرمایه، ورود سرمایه‌گذاران بین‌المللی به ارز ملی را فراهم می‌کند و پوشش نیازهای مالی آتی و تنوع بخشی به تأمین منابع مالی و وابستگی به بازارهای خارجی را به ارمغان می آورد. رییس بانک مرکزی خالد محمد بالعمی اوراق قرضه 5 ساله را پیشرفت جدیدی در برنامه‌ها، جهت گیری‌های استراتژیک نسبت به پول ملی و توسعه بازارهای سرمایه و تنوع بخشیدن فعالیت های امارات برشمرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما