معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۰۱- ۱۲:۰۰ - مشاهده: ۲۱۲

سازمان ملی استاندارد ایران 92 پروانه کاربرد نشان حلال صادر کرد

سازمان ملی استاندارد ایران، طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال معرفی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از استاندارد، دکتر زهرا پیراوی، مدیر کل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال با اشاره به  رویکرد تحولی سازمان ملی استاندارد ایران در راستای سیاستهای دولت مردمی سیزدهم، برای احراز شرایط حلیت محصولات با نظارت فقیه ناظر بر امور حلال گفت:  در چند ماه اخیر، با برگزاری نشست های هم اندیشی و تهیه پیش نویس نظام نامه امور حلال، ۹۲ پروانه کاربرد نشان حلال توسط سازمان ملی استاندارد ایران صادر شده است. 
پیراوی در همین زمینه افزود: صدور گواهینامه حلال‌ با بررسی بیش از ۵۰۰  ماده اولیه در تمامی مراحل تولید و محصول نهایی اعطا شد.
 مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال از  تهیه پیش‌نویس تجدید نظر دستورالعمل صدور، تجدید و ابطال پروانه کاربرد نشان حلال خبر داد و افزود: با تدوین استانداردهای حلال، زمینه توسعه زیر ساخت حلال و افزایش دقت و صحت فرایند تعیین حلیت محصولات، فراهم شده است.
وی در خصوص همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، در اسمیک گفت: این سازمان فعالیت و همکاری موثری را با موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (اسمیک) داشته و همواره نظرات ارسالی جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی و در راستای انطباق با فقه جعفری ارائه  می‌شود.
دکتر پیراوی یادآور شد: سازمان ملی استاندارد ایران در تمامی سطوح  اسمیک اعم از  هیات مدیره، مجمع عمومی، شورای تایید صلاحیت، شورای اندازه شناسی و۱۷ کمیته فنی تدوین استانداردهای حلال  عضویت فعال داشته است.
 لازم به ذکر است، اسمیک یکی از موسسات وابسته به سازمان همکاری‌های اسلامی است که تا کنون از ۵۷ کشور عضو این سازمان، ۴۶ کشور عضو اسمیک بوده و به عنوان تنها ساز وکار مورد قبول کشورهای اسلامی در تدوین استانداردهای مرتبط با حلال و تهیه زیر ساخت  جهانی حلال، فعالیت موثر دارد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما