معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۵/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۲۰

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تانزانیا در هفته اول مردادماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

نامزدی تانزانیا برای برترین مقصد توریستی آفریقا (دیلی نیوز):

در پایان ماه جولای 2022، پارک سرنگتی تانزانیا برای چهارمین سال متوالی نامزد جایزه جهانی سفر برای دسته پارک ملی پیشرو آفریقا شد. تانزانیا با پارک‌های ملی و حیات وحش به عنوان «مقصد پیشرو آفریقا» انتخاب شد. از دیگر نامزدهای تانزانیا در این سال می‌توان به جزیره زنگبار به عنوان مقصد ساحلی پیشرو آفریقا، اقامتگاه سافاری چهار فصل در پارک ملی سرنگتی به عنوان اقامتگاه لوکس سافاری پیشرو آفریقا و جزیره تاندا بعنوان جزیره لوکس پیشرو آفریقا اشاره کرد. شایان ذکر است که جوایز جهانی سفر در سال 1993 برای تجلیل از برتری در تمام بخش‌های صنعت گردشگری تأسیس گردید.

افزایش چشمگیر درآمد ارزی زنگبار- (ستی زن):

برابر آخرین گزارش بانک مرکزی تانزانیا، درآمد حاصل از صادرات کالاها و خدمات در طی سال منتهی به ژوئن 2022 با افزایش 25 درصدی نسبت به سال قبل از 192 میلیون دلار به 240 میلیون دلار صعود کرد. کارشناسان اقتصادی مهمترین دلیل این افزایش را بهبود تولید و صادرات میخک و جلبک دریایی دانسته اند. در همین راستا میزان صادرات میخک در ژوئیه 2022 نبست به مدت مشابه سال 2021 با افزایش 1.5 میلیون دلاری از 17 میلیون دلار به 18.5 میلیون دلار صعود کرد که بیشتر به دلیل افزایش حجم در صادرات این محصول تلقی می‌گردد.

تجدید نظر در مقررات فروش کود در تانزانیا – (سیتی زن):

سازمان تنظیم مقررات کود تانزانیا (TFRA) در بیانیه ای نوید تنظیم قیمت کودهای فروخته شده در تانزانیا را داد. تصمیم برای افزایش قیمت ها پس از مذاکرات دولت با واردکنندگان و فروشندگان کود و در پی افزایش شدید قیمت ها در ماه‌های اخیر گرفته شد. در اواخر ماه ژوئن 2022، مدیر اجرایی سازمان تنظیم مقررات کود تانزانیا، اظهار داشت که برخی از تاجران قیمت را خودسرانه افزایش داده‌اند در حالی که هیچ محموله جدیدی از کود وارد کشور نشده است که بتواند قیمت را تغییر دهد. حسین باشه، وزیر کشاورزی تانزانیا تصریح کرد که بیش از 90 درصد کودهای مصرفی در کشور وارداتی بوده و قیمت آنها غیر متعارف بوده دولت نسبت به کنترل قیمت ها اقدام جدی خواهد کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما