معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۵/۰۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۱

اصلاح قانون مالی – هزینه‌های جدید در جمهوری کنگو برازاویل

اصلاح قانون مالی 2022 که توسط وزیر دارایی و بودجه جمهوری کنگو برازاویل ، در 19 جولای به پارلمان ارائه شد، با سطح بالایی از یارانه‌های غذایی و انرژی مشخص شده است. در بودجه اصلاحی ، دولت قصد دارد طرح تاب آوری را که اخیرا برای مقابله با بحران غذا و انرژی تصویب کرده است، در نظر بگیرد. طرح تاب آوری که در شش محور ساختار یافته است، 23.6 میلیارد FCFA (۳۷,۱۶۵,۳۵۴ دلار) برآورد شده است.

مبلغ تخصیص یافته به ترویج سیاست جایگزینی واردات با عرضه داخلی 5.9 میلیارد FCFA (۹,۲۹۱,۳۳۸ دلار) است که از طریق این طرح دولت نیز متعهد به حمایت از زنجیره تولید با تامین مالی راه‌ها و راه‌های روستایی تا سقف 3.6 میلیارد FCFA (۵,۶۶۹,۲۹۱ دلار ) است. یکی از محورهای این طرح، تثبیت محصولات ضروری غذایی و کشاورزی از قبیل نان، نمک، گوجه فرنگی، شیر، نوشیدنی‌ها، مرغ و ... است.

در خصوص نان نیز یارانه 8 میلیارد FCFA (۱۲,۵۹۸,۴۲۵ دلار ) شامل 2 میلیارد FCFA (۳,۱۴۹,۶۰۶ دلار ) ترم اول و 6 میلیارد FCFA (۹,۴۴۸,۸۱۸  دلار ) برای ترم دوم به منظور تثبیت قیمت اختصاص می یابد. به گفته ریگوبرت راجر آندلی، سایر محصولات غذایی در حال حاضر 100 درصد توسط دولت یارانه می‌گیرند. "آنها هر سال 120 میلیارد FCFA (۱۸۸,۹۷۶,۳۷۷  دلار ) برای دولت هزینه معافیت های مالیاتی دارند. برای واردات این محصولات غذایی، دولت هیچ چیزی از نظر مالیات و گمرک دریافت نمی‌کند. این سیاستی است که با هدف حفظ یا تثبیت هزینه زندگی برای مردم انجام می‌شود.

رعایت قیمت مصوب محصولات غذایی

محورهای 4 و  5 طرح تاب آوری به ترتیب مربوط به حمایت از تولیدکنندگان داخلی به مبلغ 2 میلیارد FCFA (۳,۱۴۹,۶۰۶  دلار )  و پیش بینی اجرای اقدامات اداری به مبلغ 815  میلیون FCFA (۱,۲۸۳,۴۶۴ دلار ) است. ریگوبرت راجر آندلی ادامه داد: پس از چنین تلاش بزرگی برای پرداخت یارانه به محصولات غذایی، تاجران نباید قادر باشند به بهانه افزایش قیمت ها در سطح بین المللی سودهای فوق العاده ای کسب کنند. وزارتخانه‌های متولی تجارت و صنعت و هم چنین نیروهای امنیتی ابزارهایی برای اعمال قیمت مصوب محصولات غذایی خواهند داشت. 815 میلیون FCFA (۱,۲۸۳,۴۶۴ دلار ) برای وسایل نقلیه، رفت و آمد و نظارت در نهایت به نفع مصرف کنندگان خواهد بود.

 173.6 میلیارد FCFA یارانه انرژی

به منظور حفظ قیمت فعلی سوخت در پمپ (475 گازوئیل، 595  بنزین، 320 نفت FCFA)، دولت یارانه ای معادل 132.2میلیارد FCFA (۱۹۴,۰۱۵,۷۴۸  دلار ) برای شش ماه آینده در نظر گرفته است. وزیر دارایی و بودجه اضافه کرد: برای گاز خانگی، مبلغ اختصاص داده شده 9.1میلیارد FCFA (۱۴,۳۳۰,۷۰۸  دلار ) یارانه است تا قیمت ها ثابت بماند (6400 FCFA ؛12kg و 10300 FCFA 20kg ...

به منظور حفظ سبد خانوار، 41 میلیارد FCFA (۶۴,۵۶۶,۹۲۹  دلار ) یارانه برق داده شده است. او گفت که در واقع 70 درصد برق در کنگو توسط نیروگاه کنگو تولید می‌شود که به گفته وی، گاز و انرژی مصرف می‌کند.

سایر اعتبارات اضافی

تأمین مالی هزینه اضافی سازماندهی انتخابات قانونگذاری و محلی 2022 از نظر تجهیزات و امور مربوطه نزدیک به 14 میلیارد FCFA (۲۲,۰۴۷,۲۴۴  دلار )، چهارچوب برنامه خلع سلاح و ادغام مجدد به رهبری کمیسیون عالی برای ادغام مجدد جنگجویان سابق 500 میلیون FCFA (۷۸۷,۴۰۱  دلار ) و سرمایه گذاری در پروژه‌های فوری: 7 میلیارد FCFA (۱۱,۰۲۳,۶۲۲  دلار ) برآورد شده است.

به این ترتیب دولت برای تامین کامل هزینه‌های بحران غذا و انرژی و اندک اعتبارات اضافی درخواستی برای برگزاری انتخابات و سرمایه‌گذاری‌ها بالغ بر 218 میلیارد و 100 میلیون  FCFA (۳۴۳,۴۶۴,۵۶۶ دلار ) ، روی سه منبع حساب می‌کند. این شامل 196.9میلیارد FCFA (۳۱۰,۰۷۸,۷۴۰ دلار ) درآمد نفتی ؛ 13.2میلیارد FCFA (۲۰,۷۸۷,۴۰۱  دلار ) درآمد غیرنفتی و 8 میلیارد FCFA (۱۲,۵۹۸,۴۲۵ دلار )  از محل تخصیص اعتبارات اضافی (صندوق همبستگی ملی برای مشاغل؛ صندوق کووید-19).

  • نرخ برابری یک دلار معادل 635 فرانک سیفا در نظر گرفته شده است.

 

https://www.adiac-congo.com/content/loi-de-finances-rectificative-les-nouvelles-depenses-chiffrees-plus-de-200-milliards-fcfa

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما