معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۴/۲۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۹۱

آشنایی با چند شرکت فعال در زمینه صنعت داروسازی در نیکاراگوئه

به منظور آشنایی با سه شرکت کارخانه تولید داروی راموس، واحد تولید واکسن مچینکوف (Mechinkov) و دفتر مرکزی شرکت صلیب آبی (Cruz Azul) در نیکاراگوئه گزارش مختصری به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

1- کارخانه تولید داروی راموس:

- کارخانه تولید داروی راموس در کیلومتر 6 بزرگراه شمالی ماناگوا واقع شده است. این کارخانه در سال 1968 و توسط بخش خصوصی در فضایی به مساحت 11755 متر مربع احداث شد، اما در سال 2009 و در چارچوب سیاست دولت اورتگا مبنی بر جلوگیری از خصوصی شدن کامل بخش بهداشت و درمان، توسط سازمان تامین اجتماعی نیکاراگوا خریداری گردید. سازمان مزبور پس از خرید این کارخانه اقدام به بازسازی و بروز رسانی تجهیزات و دستگاه‌های آن نمود. این کارخانه دارای 5205 متر مربع فضا ( 38744 متر مکعب) برای انباشت تولیدات دارویی است.

- این واحد تولیدی حدود 552 پرسنل دارد که 51% از آنان در بخش تولید و 19% در بخش کنترل کیفیت مشغول به کار می‌باشند. 34% از کارکنان دارای مدارج دانشگاهی هستند.

 - اغلب ماشین آلات آن ساخت هند می‌باشد.

- این واحد تاییدیه تولید 515 قلم دارو را از وزارت بهداشت دریافت کرده و منتظر تایید 23 قلم دارویی دیگر برای تولید است.

ظرفیت تولید سالانه کارخانه راموس:

- یک میلیون و 200 واحد انواع قرص و کپسول

- 38 میلیون واحد انواع آمپول

- 26 میلیون بطری انواع شربت

- 14.5 میلیون واحد انواع کرم، ژل و لوسیون

- 6.6 میلیون واحد انواع شیاف

- میزان فروش این کارخانه در سال 2021 بالغ بر 18.5 میلیون دلار بوده است( 4 میلیون دلار به وزارت بهداشت، 4.5 میلیون دلار به شرکت «کروس آسول» و یا «صلیب آبی» و 10 میلیون دلار به بخش خصوصی).

- این کارخانه در سال 2021 بیش از 8.7 میلیون دلار مواد اولیه و جانبی تولید دارو خریداری کرده است.

2- واحد تولید واکسن مچینکوف( Mechinkov)

واحد تولید واکسن مچینکوف ( وابسته به سازمان تامین اجتماعی و با مشارکت روسیه) در کنار کارخانه تولید داروی راموس احداث شده است. سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه بالغ بر 14.7 میلیون دلار می‌باشد که 33 درصد از سهام آن متعلق به نیکارگوا و 67 درصد متعلق به روسیه است.

- بنای این واحد تولید واکسن بین سال های 2015 و 2016 ساخته شده و در اکتبر 2016 افتتاح گردید. از سال 2019 و پس از کسب مجوزهای لازم تولید واکسن آنفولانزا در این مجموعه آغاز شده است.

- قرار است در آینده سایر واکسن‌ها نیز در این مجموعه تولید شود. هدف گذاری این واحد تولیدی، تامین نیازهای کشورهای آمریکای لاتین در بخش واکسن است. در این قاره بیماری‌هایی نظیر تب دنگی، آبله، تب زرد و ...بسیار شایع است، لذا این نیازها باید تامین شوند.

3- دفتر مرکزی شرکت پخش داروی صلیب آبی

-.شرکت پخش داروی صلیب آبی 537 پرسنل دارد که 91% از آنان در بخش عملیاتی مشغول به کار می‌باشند. 65% از کارکنان دارای مدارج دانشگاهی هستند.

- این شرکت دارای سه انبار به ظرفیت 6710 متر مربع ( 43256 متر مکعب فضا) برای ذخیره دارو و ملزومات پزشکی می‌باشد.

- شرکای بین المللی راموس عبارتند از: Landsteiner  مکزیک، Manafarma اسپانیا ( متعلق به خانم معنوی شریک تجاری برکت)، Heber-Biotec کوبا، Bioline برزیل و Mechinkov روسیه.

- این شرکت 20 هزار و 330 قلم دارو و ملزومات را توزیع می‌کند. ارزش موجودی این شرکت برابر با 14.5 میلیون دلار می‌باشد.

- میزان خرید این شرکت در سال 2021 بالغ بر 67 میلیون دلار بوده است.

- شرکت صلیب آبی در سال 2021 به 73.4 میلیون دلار فروش به بخش های ذیل داشته است:

          - موسسه تامین اجتماعی: 43.5 میلیون دلار

          - بیمارستان‌ها (پرداختی توسط موسسه تامین اجتماعی ): 25.6 میلیون دلار

          - وزارت بهداشت: 3.5 میلیون دلار

          - داروخانه‌های SOL وابسته به شرکت صلیب آبی: 0.8 میلیون دلار

 

- کارخانه تولید داروی راموس، واحد تولید واکسن Mechinkov و شرکت توزیع داروی صلیب آبی هر سه زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی نیکاراگوا هستند. بنا بر اظهار رئیس سازمان تامین اجتماعی نیکاراگوئه، ارزش کارخانه تولید داروی راموس 32 میلیون دلار  و ارزش شرکت پخش داروی صلیب آبی 12 میلیون دلار می‌باشد.

- شرکت خدمات ویژه پزشکی SERMESA، به ارزش 62 میلیون دلار و کارخانه تولید و توزیع عینک Opticas Memo به ارزش 5 میلیون دلار از دیگر زیرمجموعه‌های سازمان یادشده می‌باشند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما