معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۴/۱۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۷۶

تصویر آماری از انجمن‌های تجاری در بلاروس

ترجمه گزارشی در مورد روند توسعه انجمن‌های تجاری در بلاروس طی 30 سال گذشته و تصویری کلی از شرکت های عضو انجمن‌ها (انجمن‌ها و اتحادیه‌های تجاری) این کشور به شرح پیوست ارائه می گردد.
بر اساس این گزارش که به قلم پاول دانیکو، سوتالنا مرژنایا، ویکتوریا میخالچیک نگاشته شده است ، بیش از نیمی از انجمن‌ها، مربوط به بخش خدمات می‌باشند. رشد تعداد انجمن‌های جدید همزمان با دوره‌های بحران در اقتصاد همراه بوده است. شرکت های بزرگ تر و با تجربه، طبق آمار احتمال بیشتری برای پیوستن به انجمن‌ها دارند و نسبت شرکت کنندگان در انجمنها در میان شرکت های صادرکننده، بیشتر است. 
           این گزارش در پایان نتیجه گیری کرده است که مطابق تجزیه و تحلیل بعمل آمده،  اوج ثبت انجمن‌های تجاری در بلاروس قبل از سال 2000 میلادی رخ داده است، در حالی که تنها یک سوم آنها تا به امروز معتبر هستند. دوره‌های فعالسازی در ایجاد انجمن‌های جدید با دوره‌هایی از پدیده‌های بحرانی بارز در اقتصاد مصادف شده است: 2009 ،2015 ،2020. بیشترین تعداد انجمنها در سال 1993به ثبت رسید. بیش از نیمی از انجمن‌های صنعتی فعال در حال حاضر (59%) مربوط به بخش خدمات می‌باشند. یک چهارم از انجمن‌های موجود متعلق به مجتمع کشت و صنعت است و عمدتاً شامل شرکت های بخش دولتی است. اکثر انجمن‌ها تجاری و صنفی (82 % ) و سراسری(83  %)هستند.
مشروح این گزارش جهت ملاحظه علاقمندان در فایل پیوست ارائه گردیده است.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما