معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۳/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۹۲

شرکت صنایع تجهیزات نفت (PEIC)

شرکت صنایع تجهیزات نفت (سهامی عام) به عنوان یکی از شرکتهای مادر تخصصی در سال ۱۳۷۰ تاسیس گردید و در حال حاضر مشتمل بر پنج شرکت تولیدی تابعه در زمینه تولید انواع شیرهای صنعتی ، تجهیزات سرچاهی و اتصالات فولادی فعالیت می نماید و با بهره گیری از متخصصین مجرب و استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا تلاش می نماید تا با کسب و حفظ جایگاه نخست در تولید محصولات موردنیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی ، جایگاهی مناسب نیز در صنایع مرتبط با وزارت نیرو و بازارهای هدف کسب نماید.

با استراتژی وزارت نفت جهت تأمین تجهیزات صنعتی خود توسط صنایع داخلی ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سال 1370 شرکت صنایع تجهیزات نفت ( PEIC ) را به منظور سرمایه گذاری در طراحی، مهندسی، ساخت و ارائه خدمات در زمینه‌های ذیل تأسیس نمود:

تجهیزات سرچاهی و X-Mas Trees ، توربوکمپرسورها ، پمپ های گریز از مرکز، آبند های مکانیکی، لوله‌های جداری و مغزی ، شیرآلات فولادی، اتصالات لوله ، خنک کننده مبدل های حرارتی، پمپ های توزیع کننده سوخت ، واشرها و بست ها.

به تدریج برخی از شرکت های تابعه PEIC مستقل و به بخش خصوصی واگذار شدند و سرانجام طبق اصل 44 قانون اساسی درخصوص توسعه شرکتهای خصوصی، شرکت هلدینگ صنایع تجهیزات نفت نیز در سال 1389 به بخش خصوصی واگذار گردید.

در حال حاضر این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای تابعه سرمایه گذاری اهداف با سابقه ای قریب بر 30 سال تجربه مشتمل بر 4 شرکت تابعه (شرکت فناوری تجهیزات سرچاهی، شرکت گسترش شیرسازی، شرکت پارس پنگان و شرکت توس پیوند) در زمینه تولید انواع تجهیزات سرچاهی با تکنولوژی بالا، شیر آلات صنعتی، اتصالات فولادی و فلنج برای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاهی و نیروگاهی براساس استاندارد بین المللی API، ASTM،ASME،BS و غیره فعالیت می نماید.

محصولات PEIC با متریال فولاد کربنی، فولادی آلیاژی، فولاد ضد زنگ و کاربرد NACE برای دماهای بالا و پائین در سایزها و فشارهای مختلف تولید می‌گردد.

شرکت صنایع تجهیزات نفت با بهره گیری از تجارب کارشناسان خود و با تکنولوژی و دانش فنی موفق به اخذ جایگاه ویژه ای در صنایع مربوطه شده است و توانایی انجام پروژه‌های بزرگ ملی و بین المللی را در بازارهای هدف دارد.

این شرکت علاوه بر بازار داخلی، در لیست فروشندگان تایید شده  ( AVL) وزارت نفت عراق و سوریه نیز ثبت گردیده است و جهت گسترش سهم بازار درکشورهای منطقه ای ، شعبه خود را در این دو کشور تأسیس نمود.

علاقمندان جهت دریافت کاتالوگ شرکت به دو زبان فارسی و انگلیسی و کسب اطلاعات بیشتر  می‌توانند به آدرس الکترونیکی سایت به نشانی https://www.peic.co مراجعه نمایند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما