معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۱/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۷

گینه برنده مدال نقره در اکسپوی دبی 2020 در موضوع خود

یک روز قبل از اختتامیه اکسپو 2020 دبی بود که دفتر بین المللی نمایشگاه‌ها (BIE) مراسم اهدای جوایز سنتی خود را برای غرفه‌های شرکت کننده در اکسپو ترتیب داد. بر اساس ارزیابی هیئت داوران مستقل متشکل از معماران، طراحان و هنرمندان مشهور جهان، جوایزی به غرفه‌های شایسته برای شناخت کیفیت کار انجام شده اهدا گردید. امسال تعداد 190 غرفه برای این جوایز معتبر رقابت کردند که موضوع و طراحی هر غرفه را ارزیابی می‌کند.

غرفه گینه در رده شرکت کنندگان بین المللی منطقه پایداری بود که مقام دوم را برای جایزه غرفه بهترین تفسیر موضوعی کسب کرد. این کشور با یمن دارنده مدال طلا و کومور دارنده مدال برنز در سکوی مشترک قرار گفتند.

گینه برای اولین بار در یک نمایشگاه جهانی، غرفه مستقل خود را داشت، که در بخشی که به "پایداری" اختصاص داشت، با بیش از 200 متر مربع، حاوی تاریخ، فرهنگ، فرصت‌های سرمایه گذاری، نوآوری‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور بود. این غرفه با نام "برداشتن آب از سرچشمه غرب آفریقا"، از بازدیدکنندگان دعوت می‌کرد تا از طریق فعالیت‌های سرگرم کننده مناسب برای همه سنین و به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی به کشف گینه بپردازند. بازدیدکنندگان به کمک جادوی فناوری، در اعماق گینه غوطه ور می‌شدند و از آنها دعوت می‌شد تا در توسعه راه حل‌های پیشنهادی برای مدیریت بهتر آب و ارتقای توسعه پایدار مشارکت کنند. یک فضای بوتیک مانند نیز محصولات مختلف «ساخت گینه» در صنایع غذایی، منسوجات، لوازم آرایشی، مجسمه، ادبیات و بسیاری از شگفتی‌های دیگر گینه را در این غرفه عرضه می‌کرد.

گینه در سال 2018 تحت نظارت بازرس کل وقت، آقای گابریل کورتیس (وزیر پیشین سرمایه گذاری‌های گینه)، بود که در مورد جهت گیری‌های موضوعی شرکت خود در نمایشگاه دبی تصمیم گرفت. برای تغذیه این موضوع، کار تحقیقاتی و مستندات دقیق برای بیش از یک سال با همکاری کمیته‌ای متشکل از افراد برجسته مانند تاریخ دان فقید پروفسور جبریل تَمسیر نیان، انسان شناس دکتر ماری یوون کورتیس، جامعه شناس پروفسور آلفا آمادو بانو باری، برنامه ریز شهری دکتر باهنا سیدیبه، دیپلمات آقای ممدی کونده، نویسنده آقای ننه موسا مالیا کامارا و محقق پروفسور سلی کامارا صورت گرفت. چندین سفر گردآوری محتوا در چهار منطقه طبیعی گینه و انجام مصاحبه با افراد کلیدی طی دو سال انجام شد تا بتوان گینه را در تنوع آن در غرفه اکسپوی دبی 2020 به بهترین شکل نشان داد. این کار مفصل و پر مایه‌ای بود که با مشارکت چندین بازیگر از سراسر قلمرو، کاری غنی شد که با جایزه نقره بهترین تفسیر موضوعی برای غرفه‌ها در بخش "پایداری" در نهایت مزین شد.

بازرس کل فعلی غرفه گینه، آقای ناموری کامارا (مدیر کل آژانس توسعه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی)، اعلام کرد این واقعیت که گینه به خاطر نحوه درست و کارشناسانه پرداختنمان به موضوع نمایشگاه برنده جایزه شده است، نشان می‌دهد که گینه کشوری است که دارایی‌های زیادی برای تضمین توسعه اجتماعی-اقتصادی خاص خود دارد. به گفته آقای کامارا با استقبال بیش از 200000 بازدیدکننده از بیش از 70 کشور از غرفه این کشور در شش ماه، آنها موفق شدند جذابیت قوی گینه را برای مخاطبان گسترده‌ای به نمایش بگذارند.

منبع: Mosaiqueguinee، پنج شنبه 18 فروردین 1401، 7 آوریل 2022

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما

برچسب‌ها