معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۱/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۹۸

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته چهارم فروردین 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تمجید نخست‌وزیر روسیه از موفقیت جایگزینی واردات در تاتارستان

به گزارش یک رسانه محلی، میخائیل میشوستین نخست‌وزیر فدراسیون روسیه در سخنرانی در جلسه دومای دولتی اظهار کرد صنعت هوانوردی روسیه به تولید داخلی روی آورده است و می‌تواند با موفقیت در برابر تحریم‌ها مقاومت کند و تولید بال کامپوزیت برای هواپیمای ام‌اس21 مثال خوبی است. بال کامپوزیت در کارخانه‌ای در تاتارستان ساخته می‌شود.

حمایت از توسعه نوآوری‌ها در تاتارستان

رسانه‌های محلی گزارش کردند آلکسی پسوشین نخست‌وزیر جمهوری جمهوری تاتارستان در دیدار با ایگور دروزدوف رئیس هیئت‌مدیره بنیاد اسکوکووا (منطقه ویژه فناوری‌های پیشرفته) در خصوص توسعه نوآوری‌ها در این منطقه و حمایت از کسب‌وکارهای نوآور مذاکره کردند. دروزدوف درباره اجرای پروژه Start Up Tour که از سال 2011 میلادی در شهرهای مختلف روسیه در حال اجراست سخن گفت و هدف از اجرای آن را توسعه و حمایت از کسب‌وکارهای فناوری‌محور و پروژه‌های نوآورانه برشمرد. یکی از دوره‌های این پروژه در قازان برگزار شده است.

ادامه فعالیت تات‌نفت در کشورهای خارجی

نائیل ماگانوف مدیرعامل شرکت تات‌نفت گفت تمام پروژه‌های این شرکت در ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و آفریقای شمالی ادامه خواهد یافت. وی همچنین افزود کارخانه تولید تایر در قزاقستان بعد از راه‌اندازی، محصولات خود را در کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و کشورهای آسیا و اقیانوسیه خواهد فروخت.

ساخت کارخانه فرآوری نخود

به گزارش رسانه‌های محلی، ساخت کارخانه‌ای جدید در زمینه فرآوری عمیق نخود برای جایگزینی واردات این محصول در تاتارستان در دستور کار قرار دارد. هزینه اجرای پروژه 4.9 میلیارد روبل است. در این کارخانه بیش از 100 فرصت شغلی ایجاد می‌گردد. فرآوری عمیق نخود با هدف تولید پروتئین نخود و نشاسته و فیبر غذایی به انجام می‌رسد. قرار است این کارخانه فعالیت خود را در سال 2023 شروع کند.

مشکلات بازار تبلیغات محیطی در قازان

به گزارش روزنامه کامرسانت به‌نقل از رئیس اداره تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی شهرداری قازان، در ماه‌های فوریه و مارس 2022 شصت درصد ظرفیت‌های تبلیغات محیطی مورد استفاده بود، اما این رقم در ماه آوریل تا 35 درصد کاهش پیدا کرده است. خروج یا توقف فعالیت شرکت‌های صاحب نمادهای تجاری معروف در روسیه که مهم‌ترین سفارش‌دهندگان این نوع تبلیغات بوده‌اند باعث این وضعیت شده است. بعد از آشکار شدن موضوع، به شرکت‌های حوزه تبلیغات محیطی اجازه داده شد پرداخت نیمی از مالیات مربوط به سه‌ماه نخست سال 2022 را تا یک سال به تعویق اندازند.

صادرات گوشت اردک از تاتارستان

به گزارش رسانه‌های محلی، یک شرکت تاتارستانی فعال در زمینه فرآوری و کنسرو محصولات گوشت اردک، این محصول را به کشورهای مستقل مشترک‌المنافع صادر می‌کند. قزاقستان و ازبکستان در شمار واردکنندگان محصولات گوشت اردک قرار دارند. در این کارخانه محصولات مختلفی از گوشت اردک از جمله گوشت کنسرو، خشک‌شده و گوشت دودی تهیه می‌شود. افزون بر آن، گوشت تازه اردک یا قطعات آن نیز برای فروش به بازار عرضه می‌شود.

حضور شرکت‌های جمهوری اودمورتیا در نمایشگاه بین‌المللی مبل ازبکستان

هشت شرکت جمهوری اودمورتیا در نمایشگاه بین‌المللی مبل MebelExpo Uzbekistan 2022 شرکت کردند. شرکت‌کنندگان محصولات خود از جمله مبل کابینتی، میز، صندلی و تخت نوزاد را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند. به گفته دینارا آلپاشیوا، رئیس اداره توسعه جمهوری اودمورتیا، ازبکستان در رتبه چهارم شریکان اقتصادی اودمورتیا قرار دارد.

از سرگیری تولید کاغذ در استان سوردلوفسک

به گزارش یک رسانه محلی، با توجه به کمبود کاغذ در بازار روسیه، یک در استان سوردلوفسک تولید کاغذ افست را از سر گرفته است و در نظر دارد در ابتدا ماهانه 1 میلیون بسته کاغذ آ-4 تولید کند و سپس حجم تولید را به دو برابر برساند. این کارخانه، به گفته مدیرعامل آن، سهم 7 درصدی از تولید کاغذ آفست در کشور دارد و با توسعه آن، این رقم تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما