معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۰۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۵۰

تاثیر بحران اوکراین بر صنعت گردشگری مجارستان

بر اساس اعلام انجمن تورگردانان مجارستان، به دلیل آغاز جنگ در اوکراین ، بیش از 20 درصد از گردشگران خارجی ، رزروهای قبلی خود را در ماه مارس و آوریل لغو کردند.

مجارستان بعنوان یکی از همسایگان اوکراین ، یکی از مقاصد گردشگران شهروندان اوکراین و همچنین مهاجران کار به شمار می رود . از مجموع بیش از 80 هزار نفر نیروی کار خارجی دارای مجوز کار در مجارستان، شهروندان اوکراین در کنار شهروندان صربستان، رومانی در رتبه‌های نخست قرار دارند. شاید یکی از دلایل اصلی این موضوع، سکونت بیش از 150 هزار نفر از مجاری تباران در شهرهای مرزی اکراین ازجمله منطقه کارپاتیا می‌باشد. از سوی دیگر مجارستان بعنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا که تا حدود زیادی با کمبود نیروی کار ماهر داخلی روبروست ، تا حدود زیادی بر انگیزه شهروندان اوکراینی برای حضور در بخش های مختلف بازار کار مجارستان از جمله ساختمان سازی و . ..تاثیر گذار بوده است.
بر اساس اعلام رئیس اتحادیه تورگردانان مجارستان و همچنین اظهارات خانم مارتا فازکاش، مدیر امور بین الملل آژانس گردشگر ی مجارستان، تعداد گردشگران اوکراینی و روسیه به مجارستان قابل توجه است اما به دلیل آغاز بحران در این کشور ، بسیاری از آنان رزروهای قبلی خود را در ماه مارس و آوریل لغو کرده اند.

بر اساس اعلام انجمن تورگردانان مجارستان، به دلیل آغاز جنگ در اوکراین ، بیش از 20 درصد از گردشگران خارجی ، رزروهای قبلی خود را در ماه مارس و آوریل لغو نموده اند. خانم یودیت لازار ، رئیس انجمن تورگردانان دراین خصوص اعلام داشت: تا کنون بسیاری از سفرهای گردشگری لغو شده است. آقای بالاژ باکو، سخنگوی انجمن گردشگری مجارستان اظهار کرد: بیشتر افرادی که تاکنون سفر گردشگری خود را لغو کرده اند را شهروندان اوکراین و روسیه تشکیل می دهند. علاوه بر این گردشگران خارجی از آمریکای شمالی و آسیا از سفر گردشگری به مجارستان منصرف شده اند و با توجه به تداوم جنگ در منطقه امکان افزایش لغو سفر گردشگران به مجارستان در طی هفته‌های آینده وجود دارد.

طبق برخی از گزارشات خبری، پس از آغاز جنگ در اوکراین ، بیش از 10 هزار از گردشگران خارجی بویژه اوکراین و روسی، رزروهای قبلی خود را برای استفاده از چشمه‌های آب گرم لغو نموده اند. بعبارت دیگر حدود یک چهارم از گردشگران این بخش را گردشگران کشورهای فوق الذکر تشکیل می دهند. بنا بر سخنان خانم اگنش مولنار، معاون رئیس هتلداران، این شرایط علاوه بر بوداپست، در دیگر شهرهای مجارستان نیز بوجود آمده است.

بعد از پایان موج سوم کرونا در مجارستان و لغو برخی از محدودیت های کرونایی در این کشور، تعداد گردشگران روس به مجارستان در ماه‌های پایانی سال 2021 و اوایل سال 2022 میلادی رو به افزایش بوده است . طبق اعلام یکی از مدیران آژانس گردشگری مجارستان ، گردشگران روسی در بین میان رتبه‌های اول تا سوم گردشگران خارجی در بازه زمانی مذکور بوده اند.بر اساس گزارش های موجود تا قبل از آغاز پاندمیک کرونا ، در آمد سالیانه مجارستان از محل گردشگری بین 10 تا 13 میلیارد دلار برآورد شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما