معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۲/۰۹- ۰۹:۰۰ - مشاهده: ۳۸۵
تعداد بازدید:385 9 اسفند 1400 - 09:00
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه از افزایش صادرات به کشور‌های همسایه خبر داد.

افزایش صادرات ایران به کشور‌های همسایه

دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصای وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت در ۶ ماه گذشته صادرات کشورمان به کشور‌های همسایه از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. میزان صادرات به برخی کشور‌های همسایه حتی تا ۲۰۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در این مصاحبه افزود: در حالی که بیش از ۲۰ ارگان در خصوص مرز‌ها تصمیم گیری می‌کنند، دولت به دنبال مدیریت واحد مرزهاست که موجب تسریع درفرایند صادرات و افزایش آن می‌شود. هم اکنون وزرات راه این مسئولیت را به صورت مستقیم برعهده دارد، اما برای افزایش صادرات محصولات و صدور خدمات به ویژه به کشور‌های همسایه به دنبال آن هستیم تا مدیریتی واحد در حوزه مرز‌ها انجام وظیفه کند.  
دکتر صفری در ادامه با بیان اینکه میزان صادرات محصولات کشورمان به چین از ۳۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است گفت: یک نفر از وزرات خارجه کشورمان و یک نفر از وزارت خارجه چین، مسئول پیگیری اجرای قرارداد ۲۵ ساله شده اند.  
وی چین را بازار مناسبی برای محصولات ایرانی به ویژه در بخش کشاورزی دانست و افزود: میوه، آبزیان، عسل و میگو سبد مهمی‌برای صادرات به چین محسوب میشوند.

معاون اقتصادی وزیر خارجه همچنین گفت با اخذ مجوز صادرات محصولاتی مانند سیب، کیوی و پرتقال فضای بیشتری برای صادرات محصولات کشاورزی کشورمان به چین ایجاد می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما