معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۸۰

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته چهارم بهمن ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

برگزاری نمایشگاه کشاورزی «تات آگرو اکسپو»

به گزارش یک پایگاه خبری تاتارستان، چهارمین دوره نمایشگاه تخصصی کشاورزی «تات آگرو اکسپو» در روزهای پنجم و ششم اسفند سال 1400 در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی «قازان‌اکسپو» برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه، بیش از 200 شرکت روسی محصولات، فناوری‌ها و ماشین‌آلات و تجهیزات خود در بخش‌های مختلف کشاورزی را معرفی می‌کنند.

افزایش چندفرزندی در تاتارستان

به گزارش رسانه‌های روسیه، شمار خانوارهای دارای سه فرزند یا بیشتر در جمهوری تاتارستان از کمتر از 25 هزار خانوار در سال 2012 به بیش از 40 هزار خانوار در سال 2021 افزایش یافته است.

بررسی عملکرد اقتصادی تاتارستان در سال 2021

به گزارش یک خبرگزاری محلی تاتارستان، رستم مینیخانوف، رئیس‌جمهور تاتارستان در نشست آژانس توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه نیژنکامسک که با موضوع بررسی نتایج توسعه اجتماعی و اقتصادی این ناحیه شهری در سال 2021 و برنامه‌های سال 2022 برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد شاخص‌های اصلی اقتصادی این منطقه، خاطرنشان ساخت که در سال 2021 تاتارستان، در بین مناطق روسیه، از نظر گردش مالی خرده‌فروشی در رتبه 7، از نظر GRP و سرمایه‌گذاری در سرمایه ثابت در رتبه 6 و از نظر حمل محصولات در رتبه 5 قرار داشته و از نظر اندازه ساخت‌وساز و تولید، با این‌که کشاورزان سالی سخت را پشت سر گذاشتند، در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

مشاوره رایگان کارشناسان تجارت کشاورزی به کشاورزان تاتارستان

خبرگزاری‌های تاتارستان از راه‌اندازی خدمت رایگان مشاوره شخصی استادان دانشگاه دولتی کشاورزی روسیه و آکادمی‌ کشاورزی مسکو به کشاورزان در اکوسیستم Svoyo-Agroconsultant خبر دادند. در این سامانه، متخصصان علوم زیستی و کشاورزی و استادان گروه‌های خاکشناسی و زمین‌شناسی و علوم پایه به‌صورت مجازی و در صورت لزوم، به صورت حضوری، به پرسش‌های کشاورزان درباره زراعت، شیمی‌بیولوژی و رادیولوژی، حفاظت از گیاهان، پرورش سبزیجات، اکوسیستم‌های علفزار، پرورش میوه و پرورش انگور پاسخ می‌دهند.

رشد 50 درصدی پرونده‌های ورشکستگی در جمهوری تاتارستان

تارنمای ریاست‌جمهوری تاتارستان به نقل از دادگاه داوری این منطقه گزارش داد که تعداد پرونده‌های ورشکستگی اشخاص حقیقی در جمهوری تاتارستان در سال 2021 با افزایش 50 درصدی نسبت به سال 2020 به 5.7 هزار پرونده رسیده است.

ثبت دوباره پارک صنعتی تکنوپولیس خیمگراد در روسیه

به گزارش یک خبرگزاری محلی، پارک صنعتی تکنوپولیس خیمگراد در جمهوری تاتارستان بار دیگر در فهرست فدرال وزارت صنایع و تجارت فدراسیون روسیه ثبت شد. تکنوپولیس خیمگراد یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های صنعتی روسیه با زیرساخت‌های صنعتی مدرن است که بیش از 28 هکتار مساحت دارد و 50 شرکت با حدود 2000 نفر نیروی کار در آن فعالیت می‌کنند. در حال حاضر 85 پارک صنعتی در فهرست فدرال به ثبت رسیده است.

یک روبل، اجاره‌بهای فروشگاه در پارک کشت‌وصنعت قازان

به گزارش یک خبرگزاری محلی تاتارستان، پارک کشت‌وصنعت قازان پویشی سالانه برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی که هنوز در این مجموعه نمایندگی ندارند برگزار می‌کند. تولیدکنندگان تمام محصولات کشاورزی تا 15 مارس 2022 فرصت دارند محلی تجاری را در این پارک برای مدت 30 روز تنها به مبلغ 1 روبل اجاره کنند. این مبلغ علاوه بر اجاره محل معاملات شامل تهیه تجهیزات لازم و کنترل رایگان دامپزشکی نیز می‌شود. هدف از این اقدام، حمایت از کشاورزان داخلی، گسترش بازار فروش محصولات و افزایش دامنه محصولات طبیعی برای خریداران عنوان شده است.

راه‌اندازی کارخانه فرآوری چوب در نیژنکامسک

یک خبرگزاری محلی گزارش داد یک کارخانه فرآوری چوب با صرف مبلغ 29 میلیون روبل در منطقه اجتماعی و اقتصادی پیشرفته نیژنکامسک در باشقیرستان راه‌اندازی شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما