معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۳۰- ۰۸:۰۱ - مشاهده: ۲۵۶

جزئیات مذاکرات اقتصادی ایران و اتریش

دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در رابطه با جزئیات جلسه با پیتر لاونسکی تیفنتهال، قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش با خبرنگار «روزنامه ایران» گفتگو نمود. اهم مطالب مطروحه به شرح زیر می باشد.

دکتر مهدی صفری با اعلام اینکه در این جلسه درباره روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه در رابطه با پروژه‌های مشترکی که در گذشته داشتیم و اکنون متوقف شده‌اند گفتگو کردیم افزود در مورد اینکه این پروژه‌ها به چه صورتی احیا می‌شوند و همچنین در زمینه اعتباراتی که قبلا برای این پروژه‌ها تعریف شده بود، همکاری‌های بانکی و اینکه در آینده و پس از رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات وین با چه سرعتی بتوانیم این همکاری‌ها را اجرایی کنیم، مطالبی مطرح شد.

ارزیابی روابط اقتصادی ایران و اتریش

صفری همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار «ایران» که «روابط اقتصادی ایران و اتریش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟»، گفت: «در زمینه‌های کشاورزی و انتقال تکنولوژی و فناوری، بسترهای خوبی فراهم شده و کارگروه‌هایی شکل گرفته است؛ در زمینه‌های بیمارستان سازی و تکنولوژی‌هایی که به مسئله تحریم ها ارتباطی نداشتند نیز توانسته ایم همکاری‌های بسیار خوبی داشته باشیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیری در روابط اقتصادی دو کشور باشیم

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما