معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۰۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۰۲

اخبار اقتصادی مالزی

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های مالزی در هفته چهارم دی ماه 1400 به شرح زیر ارائه می‌گردد:

توسعه اکوسیستم صنعت هوافضای مالزی

شرکت ملی صنعت هوافضا مالزی (Naico)، به عنوان یکی از آژانس های زیر نظر وزارت صنعت و تجارت بین‌الملل این کشور، مسئولیت توسعه اکوسیستم صنعت هوافضا در این کشور را برعهده دارد. محمد آزمین علی وزیر صنعت و تجارت بین‌الملل اعلام کرد که از اجرای طرح صنعت هوافضای مالزی (MAIB) 2030 خبر داد که در چارچوب برنامه دوازدهم توسعه مالزی (12MP) توسعه این اکوسیستم را تضمین می‌کند. به گفت وزیر مالزیایی شرکت نایکو به عنوان آژانس ملی توسعه هوافضا، با همکاری و مشارکت سایر آژانس‌های مربوطه مانند سازمان توسعه سرمایه‌گذاری مالزی و شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی فعالیتهای خود برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک در این حوزه را با هدف کمک به ادغام منطقه‌ای و جهانی در زنجیره تامین، که فرصت‌هایی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط مالزی فراهم می‌کند، افزایش خواهد داد.

پیش بینی HSBC از رشد اقتصاد مالزی در سال 2022

بانک HSBC بر این باور است که اقتصاد مالزی یکی از چشم‌اندازهای روشن‌ در منطقه جنوب شرق آسیا را در سال 2022 دارد. این بانک پیش بینی کرده تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال جاری به 5.6 درصد افزایش یابد.

امارات و مالزی به دنبال تقویت اقتصاد دیجیتال

براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های مالزی بعد از برگزاری هفته اقتصاد دیجیتال مالزی در اکسپو دبی، سرمایه‌گذاران اماراتی که به دنبال ابتکاراتی هستند که اقتصاد دیجیتال این کشور را تقویت نمایند، توجه شان به سمت اقتصادهای حوزه آسه‌آن، به‌ویژه مالزی جلب شده است. به گفته مقامات وزارت ارتباطات و چند رسانه ای مالزی بعد از برگزاری رویداد اخیر 300 میلیون رینگیت فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بالقوه ایجاد شده است.

معرفی خودروهای هوشمند جدید توسط پروتون

شرکت پروتون مالزی اخیرا تفاهم نامه ای با شرکت Smart Automobile Co Ltd امضا کرده است تا خودروهای انرژی جدید (NEV) را به بازار خودرو آسه آن معرفی کند. بر اساس پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بازار NEV تا سال 2025 به حدود 10 میلیون دستگاه در جنوب شرق آسیا رشد خواهد کرد.

معرفی سیاست 10 ساله ملی کالاهای کشاورزی مالزی در ماه آینده

بنابر اعلام زریدا قمرالدین، وزیر صنایع کاشت و کالاهای اولیه مالزی، سیاست ملی کالاهای کشاورزی این کشور برای سالهای 2021-2030 که شامل پنج محور اصلی است، ماه آینده معرفی و راه اندازی خواهد شد. پنج محور اصلی که در سیاست جدید برجسته شده اند عبارتند از: پایداری، فناوری، ایجاد ارزش افزوده، فراگیری و اشتراک منابع و ثروت.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما