معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۰/۰۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۸۵

همکاری توگو و بنین برای نجات خط ساحلی و اقتصاد آن

بنین و توگو در راستای ممانعت از فرسایش سواحل این دو کشور قراردادهایی به ارزش 63.5 میلیون یورو امضا کردند.

کارهای حفاظتی بلندمدت سواحل مرزی بنین-توگو آغاز شده است، زیرا  قراردادهایی به میزان 63.5 میلیون یورو در این زمینه با شرکت بوسکالی بین المللی(Boskalis International) یک شرکت خدمات دریایی هلندی که در لایروبی دریایی و خشکی فعالیت می‌کند و دفتر کنترل آلمانی Inros-Lackner که بر آن نظارت خواهد کرد، امضا کرده اند.

این کار به طور رسمی آغاز عملیات حفاظتی بخش ساحلی فرامرزی آگبودرافو در توگو تا گراند پوپو در بنین را  نشان می‌دهد. این کار به عنوان  اجرای بخشی از پروژه سرمایه گذاری تاب آوری منطقه ساحلی بانک جهانی (WACA) که در سال 2018 راه اندازی شد، می‌باشد. هدف آن تقویت خط ساحلی شش کشور غرب آفریقا - بنین، ساحل عاج، موریتانی، سائوتومه و پرنسیپ، سنگال، توگو و مبارزه با فرسایش سواحل با ایجاد تپه‌ها، احیای تالاب‌ها و حرا، شارژ مجدد سواحل و ساختمان‌های محافظ، سازه‌ها و دایک ها برای کمک به کاهش سیل، است.

قابل ذکر است بنین و توگو خط ساحلی مشترکی به طول 180 کیلومتر دارند که 125 کیلومتر آن در بنین است. طبق گزارش بانک جهانی، این مناطق یکی از بالاترین نرخ‌های فرسایش سواحل را در خلیج گینه و در غرب آفریقا تجربه می‌کنند و سواحل در حال عقب‌نشینی هستند  و این عقب‌نشینی می‌ تواند به 12 تا 30 متر در سال در نقاط بحرانی برسد.   آنها مستعد سیل و تخریب اکوسیستم هستند. در این منطقه خطرات زیست محیطی و همچنین انسانی و اقتصادی بسیار اهمیت دارد زیرا مناطق ساحلی تقریباً 42٪ از تولید ناخالص داخلی آفریقای غربی را تشکیل می دهند.

کل پاکت پروژه سرمایه گذاری تاب آوری مناطق ساحلی در غرب آفریقا (WACA) شامل اعتباری به مبلغ 120 میلیون دلار از بانک جهانی و کمک مالی 70 میلیون دلاری از طرف انجمن توسعه بین المللی (IDA) و همچنین بودجه 20.23 میلیون دلاری از تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) است. صندوق توسعه نوردیک 13.1 میلیون یورو و تسهیلات جهانی محیط زیست فرانسه نیز  1.3 میلیون یورو کمک می‌کند.

 کشورهای آفریقایی بصورت مستمر از اعتبارات بین المللی سازمان ملل در زمینه‌های مختلف بویژه محیط زیست بهره برداری می نمایند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما