معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۰/۱۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۸

افتتاح پلت فرم نوآوری پلاگ اند پلی در شهر حیدرآباد

شرکت بین المللی پلاگ اند پلی با 37 شعبه در اقصی نقاط جهان، قصد دارد در شعبه حیدرآباد خود بزرگترین مرکز را برای فعالیت استارت آپ ها ایجاد نماید. این شرکت همچنین در استارتاپ های هندی سرمایه گذاری خواهد کرد و شبکه ای از صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر بین المللی را به کسب و کارهای حیدرآباد متصل خواهد نمود.

پلت فرم نوآوری پلاگ اند پلی (Plug and Play) شهر حیدرآباد را به عنوان مرکز خود در هند انتخاب کرده است. «امید مهرین فر» نماینده شرکت فناوری پلاگ اند پلی، پس از جلسه ای که در اکتبر 2021 با «کی تی راما رائو»، وزیر فناوری اطلاعات و صنایع تلنگانا در پاریس برگزار کرد، اعلام نمود اولین مرکز این پلت فرم در کشور هند را در شهر حیدرآباد راه اندازی خواهند کرد.

با گذشت دو ماه از ملاقات پاریس، شعبه پلاگ اند پلی روز چهارشنبه 15 دسامبر 2021 (24 آذر 1400) در شهر حیدرآباد افتتاح گردید. این شرکت که مقر اصلی آن در «دره سیلیکون» قرار دارد دارای 37 دفتر در اقصی نقاط جهان است. پلاگ اند پلی به عنوان پلتفرمی‌برای برقراری ارتباط بین استارت آپ ها، کسب و کارها، شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر، دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی عمل می‌کند. شرکت پلاگ اند پلی علاوه بر ارائه نوآوری‌های مبتنی بر شبکه، به عنوان یک شرکت شتابدهنده (Accelerator) و سرمایه گذار در مراحل اولیه کار استارتاپ ها فعالیت می‌کند.

این شرکت قصد دارد در شعبه حیدرآباد خود بزرگترین مرکز را برای فعالیت استارت آپ ها و سرمایه گذاران این حوزه ایجاد نماید. شراکت با شرکت‌های پیشرو - از جمله شرکت‌های خارجی فعال در حیدرآباد - برای تسریع در شکوفایی استارت‌ آپ‌ ها و گسترش آنها در سطح بین المللی، در دستور کار پلاگ اند پلی حیدرآباد قرار دارد.این شرکت همچنین در استارتاپ های هندی سرمایه گذاری خواهد کرد و شبکه ای از صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر بین المللی را به کسب و کارهای حیدرآباد متصل خواهد نمود.

تمرکز اولیه پلاگ اند پلی در حیدرآباد، ایجاد اکوسیستمی‌برای تحرک بخشیدن به حوزه‌های: اینترنت اشیاء، انرژی و شهر هوشمند است. گام بعدی، گسترش به حوزه‌های فین‌تک (Financial technology )، علوم زیستی و سلامت خواهد بود. آزمایشگاه تریانگولوم (Triangulum Venture Labs) واقع در شهر سیاتل آمریکا که به عنوان یک انکوباتور کسب و کار آنلاین و شرکت مشاوره مدیریت فعالیت می‌کند، برای اجراء پروژه‌های اینترنت اشیاء و شهر هوشمند با شرکت پلاگ اند پلی در شهر حیدرآباد  همکاری خواهد کرد.

کی تی راما رائو، وزیر فناوری اطلاعات و صنایع تلنگانا، در خصوص افتتاح مرکز پلاگ اند پلی در حیدرآباد گفت: «ورود پلاگ اند پلی به حیدرآباد یک ارتقاء بزرگ در اکوسیستم نوآوری ایالت تلانگانا خواهد بود. ما اخیراً توانسته‌ایم چندین سرمایه‌گذاری عمده در بخش حمل ‌و نقل جذب کنیم، شرکت هایی از جمله زِد اف، فیات و کرایسلر(استلانتیس آمریکای شمالی). ما در حال ایجاد یک اکوسیستم حمل ‌و نقل در کلاس جهانی با مشارکت چندین تولیدکننده و تأمین کنندگان طراز اول هستیم. نوآوری محرک اصلی برای رشد در این حوزه است و ما خوشحالیم که پلاگ اند پلی حیدرآباد را برای ورود خود به کشور هند انتخاب کرده است.»

منابع:

https://telanganatoday.com/

https://www.business-standard.com/

https://timesofindia.indiatimes.com/

https://www.siasat.com/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما