معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۱۱

اخبار اقتصادی سیرالئون

گزیده اخبار اقتصادی سیرالئون در هفته چهارم آذر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

کمک 60 میلیون دلاری بانک جهانی برای حمایت از خدمات بهداشت مادر و کودک سیرالئون

بانک جهانی 60 میلیون دلار به منظور حمایت از خدمات بهداشتی مادر و کودک برای تحت پوشش قرار دادن 2 میلیون نفر را تصویب کرد. این کمک مالی در چارچوب پروژه حمایت از خدمات و سیستم‌های سلامت ضروری با کیفیت سیرالئون که در قالب کمکهای مالی 40 میلیون دلاری انجمن توسعه بین المللی (IDA) و 20 میلیون دلاری تسهیلات مالی جهانی (GFF) تأمین شده است، به دولت کمک خواهد کرد تا با انعطاف و کارامدی بیشتر سیستم‌های بهداشتی را عادلانه توزیع کرده و در نهایت به کاهش بیماری‌ها و مرگ و میر در سیرالئون منتهی گردد. مدیر دفتر بانک جهانی در سیرالئون ضمن ابراز خوشحالی از تصویب این بودجه اظهار داشت، اگرچه نرخ امید به زندگی در کشور سیرالئون از 39 سال به 54 سال در خلال سالهای 1990 تا 2017 افزایش داشته است اما این کشور همچنان جز 5 کشور آخر جهان در این زمینه است.

تأکید رئیس جمهور سیرالئون بر توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی معلولین

رئیس جمهور سیرالئون طرح توانمندسازی اجتماعی-اقتصادی افراد دارای معلولیت را راه اندازی کرد. قرار است این طرح به خانواده‌های فقیر دارای افراد معلول کمک کند تا با اشتغال و کسب درامد به سمت ثبات اقتصادی پایدار حرکت کنند. این طرح مراکز آموزش مهارت‌های شغلی را برای افراد معلول در سراسر کشور برپا می‌کند و به درک و پذیرش این افراد در جامعه کمک خواهد کرد. رئیس جمهور سیرالئون در مراسم راه اندازی این طرح اظهار داشت، طرح معیشت نشانه عزم دولت برای رسیدگی به معضل تکدی گری افراد معلول و ارتقای اعتبار حقوق بشر کشور از طریق توانمندسازی گروه‌های آسیب پذیر جامعه است.

هشدار وزیر حمل و نقل به مسئولین فرودگاه بین المللی سیرالئون (لونگی)

روز پنجشنبه 9 دسامبر 2021 وزیر حمل و نقل و هوانوردی سیرالئون از فرودگاه بین المللی لونگی بازدید بعمل آورد. وی به نگرانی رئیس جمهور نسبت به دریافت گزارش‌های تخلف در فرودگاه اشاره کرد و خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به شکایات و نگرانی‌های مسافران شد. وی تصریح کرد گزارش‌هایی درخصوص دسترسی غیرمجاز به مناطق ممنوعه امنیتی، سرقت‌های کوچک، آزار و اذیت و اخاذی از مسافران، عدم وجود ترولی‌های باربری به مقدار کافی، تأخیر ناشی از غربالگری و فرآیند آزمایشگاهی دریافت شده است. وی از کارکنان و مدیریت فرودگاه درخواست کرد تا فوراً به این تخلفات رسیدگی و کارکنان خاطی را معرفی کنند.

حمایت صندوق جمعیت سازمان ملل از طرح سرشماری سیرالئون

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) اعلام کرد این نهاد به ارائه حمایت‌های لازم برای تضمین اجرای موفقیت آمیز سرشماری نفوس و مسکن سال 2021 در سیرالئون ادامه خواهد داد. این نهاد همچنین اطمینان داد که بودجه و کمکهای فنی لازم برای این سرشماری ارائه خواهد شد. UNFPA همچنین در تماس با وزیر برنامه ریزی و توسعه اقتصادی سیرالئون، تعهدات این کشور در بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی توسعه و جمعیت (ICPD25) که در تاریخ 12 نوامبر 2019 در نایروبی برگزار شده بود را یادآوری کرد.

آغاز رسمی طرح سرشماری نفوس و مسکن سیرالئون

سرشماری نفوس و مسکن 2021 سیرالئون به طور رسمی در تاریخ 10 دسامبر آغاز گردید. پروفسور عثمان سانکوه مسئول سرشماری سیرالئون اظهار داشت، هدف اصلی این طرح، اصلاح خطاها و اشتباهات سرشماری سال 2015 است. وی اهمیت سرشماری را برای رشد اقتصادی و اجتماعی کشور برجسته توصیف کرد. وی تصریح کرد این نخستین سرشماری دیجیتالی در سیرالئون می‌باشد. وی همچنین از شرکای توسعه ازجمله بانک جهانی، صندوق جمعیت سازمان ملل، جمهوری خلق چین و دولت کنیا که از این طرح پشتیبانی مالی و فنی انجام دادند تشکر و قدردانی کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما