معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۵۸

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سنگال در هفته سوم آذر ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

 حمایت اتحادیه اروپا از انستیتو پاستور داکار در راستای ساخت واکسن‌های کووید ۱۹

اتحادیه اروپا به حمایت خود از انستیتو پاستور در داکار ادامه می‌دهد. ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در تاریخ ۶ دسامبر از ساختمان انستیتو پاستور در داکار بازدید کرد. وی بر تمایل اتحادیه اروپا برای حمایت از این نهاد در پروژه ساخت واکسن‌های ضد کووید ۱۹ تاکید کرد. ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، طی حضور خود در انستیتو پاستور در داکار بر حمایت اتحادیه اروپا برای همراهی با پروژه ساخت واکسن‌های کووید-۱۹ تاکید کرد. وی گفت: ما می‌خواهیم از طریق این حمایت به کشورهای آفریقایی کمک کنیم تا سرنوشت خود را در دست بگیرند. اتحادیه اروپا و فرانسه آماده حمایت از اقدامات آفریقایی‌ها برای تضمین امنیت سلامت خود با تولید انبوه واکسن کرونا هستند.

 

کارزار واکسیناسیون ضد کو,ید-۱۹ در حاشیه نمایشگاه بین المللی داکار (فیداک)

روزنامه lesoleil مورخ ۸ دسامبر ۲۰۲۱

کمپین واکسیناسیون علیه کووید-19 در مرکز بین المللی تجارت خارجی سنگال به عنوان بخشی از بیست و نهمین دوره فیداک از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ بعدازظهر برگزار شد. در واقع، وزارت بهداشت و اقدام اجتماعی سنگال، ضمن اطلاع رسانی، کمپین واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ و سایر بیماری‌ها را سازماندهی کرد. این اقدام با مشارکت فعالان جامعه و با در دسترس بودن واکسن‌های فایزر، سینوفارم و جانسون به ثبت رسید.

 

دعوت مکی سال به تقویت دیپلماسی اقتصادی سنگال در همکاری دولت با دیپلمات‌ها

خبرگزاری leral مورخ ۹ دسامبر ۲۰۲۱

در شرایط رکود اقتصادی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، برای تأمین بودجه سنگال تاکید رئیس دولت بر تقویت دیپلماسی اقتصادی این کشور است.

در جلسه مورخ 8 دسامبر 2021 هیئت وزیران، مکی سال از هیئت دولت درخواست کرد تا با توجه به شرایط ژئوپلیتیک قاره‌ای و جهانی و در مواجهه با چالش پروژه سنگال نوظهور برای ایجاد اصول راهنمای سیاست خارجی و همچنین تقویت دیپلماسی اقتصادی با مأموران دیپلماتیک و کنسولی همکاری کنند.

 

تقویت همکاری بین سنگال و پاکستان در آستانه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی داکار

خبرگزاری Quotidien مورخ ۷ دسامبر ۲۰۲۱

اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی داکار موسوم به سیکاد (CCIAD) نشستی بین رهبران تجاری سنگال و پاکستان ترتیب داد. این نشست که در حاشیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی داکار (فیداک) برگزار شد، با هدف تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور و همچنین امکان استفاده بهتر بازیگران اقتصادی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مهم تجاری بود. این هیئت پاکستانی متشکل از فعالان در بخش‌های چرم و داروسازی که با کارآفرینان سنگالی در تماس بوده‌اند به رهبری محمد خیال، رئیس نمایندگی پاکستان در سنگال حضور داشتند. پاکستانی‌ها پتانسیل اقتصادی قابل ارائه خود را به سنگالی‌ها تقدیم کردند. پاکستانی‌ها در مقابل از مدیران تجاری سنگالی خواستند تا آن‌ها نیز در ازای این شراکت به ارائه آن چه در توان دارند بپردازند.

 

امضای چهار قرارداد میان داکار و پرتوریا (آفریقای جنوبی)

روزنامه lesoleil مورخ ۸ دسامبر ۲۰۲۱

سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی در تاریخ ۷ دسامبر به سفر رسمی خود به سنگال پایان داد. وی در مدت اقامت خود در سنگال از امضای چهار قرارداد بین دو کشور حمایت کرد. سنگال و آفریقای جنوبی در حال تقویت همکاری‌های اقتصادی خود هستند. دو کشور در تاریخ ۷ دسامبر در داکار سه توافقنامه به ترتیب مربوط به ایجاد کمیسیون مشترک، رایزنی‌های سیاسی، بهداشت و همکاری در زمینه‌های شیلات و آبزی پروری امضا کردند. امضای این سه قرارداد در حاشیه سفر رسمی سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی به سنگال بود. آنها از همگرایی دیدگاه‌های دو کشور در موضوعات اصلی منطقه‌ای، بین‌المللی و چندجانبه، به‌ویژه توسعه، اصلاح شورای امنیت سازمان ملل متحد، تغییرات آب‌وهوایی، سلامت و رویکرد مشترک نسبت به صلح و امنیت بین‌المللی استقبال کردند. این دو همچنین تصمیم گرفتند در دوره ریاست مکی سال به عنوان رئیس اتحادیه آفریقا برای دوره ۲۰۲۳-۲۰۲۲ به همکاری خود در مورد مسائل و چالش‌های آفریقا ادامه دهند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما