معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۲۰- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۴۸۵

امضای قرارداد تاسیس نیروگاه خورشیدی در بوسنی و هرزگوین

شرکت نفتی هیفا اویل و شرکت سوئیس لاین، قرارداد ساخت نیروگاه خورشیدی در تربینا دومین شهر بزرگ جمهوری صربسکا امضا کردند.

بر اساس گزارش وبسایت خبری کلیکس، نیروگاه مذکور در زمینی به مساحت بیش از 20000 متر مربع احداث و سالانه بیش از 5000 مگاوات ساعت برق تولید خواهد کرد. برای ساخت این نیروگاه از جدیدترین نسل پنل های خورشیدی تک کریستالی استفاده خواهد شد. همچنین در این پروژه اینورترهایی از شرکت هواوی که در حال حاضر بزرگترین تولید کننده اینورترهای خورشیدی در جهان می‌باشد، با راندمان بیش از 99 درصد نصب خواهد شد.

شرکت بزرگ نفتی هیفا، بزرگترین شرکت نفتی بوسنی و هرزگوین است که در سال 2002 تاسیس شده و در حال حاضر 30 درصد سوخت مورد نیاز خودروها را در این کشور تامین می‌کند. این شرکت در سال های اخیر فعالیت های خود را در کشورهای منطقه بالکان نیز متمرکز کرده و بخشی از توزیع مواد سوختی در کشورهای بالکان را بر عهده گرفته است. هیفا همچنین در زمینه تامین سوخت هواپیماها در بوسنی و کشورهای بالکان فعالیت دارد و اخیرا فعالیت هائی را در زمینه پتروشیمی آغاز کرده است. این شرکت هیفا توزیع کننده مجاز محصولات شرکت های لونگی و هواوی در بوسنی و هرزگوین نیز می‌باشد. 

دولت بوسنی و هرزگوین چند سالی است که در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی و بادی در حال سرمایه گذاری است و درصدد افزایش تعداد این نیروگاه‌ها می‌باشد که هم انرژی پاک تولید کند و هم به مرور نیروگاه‌های حرارتی را از گردونه خارج نماید.انجمن انرژی شرق اروپا که همه کشورهای حوزه بالکان نیز در آن عضویت دارند، در تلاش است تا کشورهای این حوزه را به رعایت استانداردهای جهانی تشویق نماید و بر همین اساس مقررات ویژه ای را تنظیم و به این کشورها دیکته کرده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما