معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۰۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۸۳

اخبار اقتصادی آفریقای جنوبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی آفریقای جنوبی در هفته چهارم آبان ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

تدوین استراتژی جامع حقوق بخش دولتی

دولت آفریقای جنوبی در حال توسعه یک استراتژی جامع حقوق بخش دولتی در میان مدت و بلند مدت است. این استراتژی روی 1.33 میلیون کارمند دولت که در ادارات و نهادهای عمومی و دولتی استخدام شده‌اند اعمال می‌شود. خزانه داری ملی در بیانیه سیاست بودجه میان مدت گفته است که این استراتژی بدنبال متعادل کردن بهتر منافع بر اساس انصاف و برابری است.در این بیانیه تخصیص اضافی 20.5 میلیارد رند در دوره 23-2022 برای تعدیل صورتحساب پیش بینی شده است. بیشتر تعدیل‌ها برای توافق دستمزد بخش دولتی بالاتر از بودجه است.

اسکوم بطور رسمی فروپاشی برج لتابو را یک اقدام خرابکارانه اعلام کرد

آندره دو رویتر، مدیر عامل Eskom تأیید کرده است که فروریختن یک برج خط توزیع که برق را به سیستم انتقال زغال سنگ در ایستگاه برق Lethabo در Free State می‌رساند، یک "خرابکاری عمدی " بوده است.

این خرابکاری در حدود ساعت 18:00 روز چهارشنبه 17 نوامبر رخ داد و به گونه‌ای اجرا شد که اطمینان حاصل شود که برج در خط توزیع دوم فرو می‌ریزد و افزونگی مضاعف را برای سیستم فراهم می‌کند. هشت عدد از کابل‌های 24 میلی‌متری برج فریم H به عمد با اره برقی بریده شدند و برج نیز به سمت سربالایی سقوط کرد تا عمداً به خط توزیع دوم آسیب برساند.

اگر تلاش کارکنان توزیع برق برای بازگرداندن منبع تغذیه به نوار نقاله‌ها از طریق یک راه حل مهندسی نوآورانه نبود، Lethabo ظرف شش ساعت پس از حادثه تعطیل می‌شد. Lethabo بهترین نیروگاه زغال‌سنگ Eskom در حال حاضر است و اگر ظرفیت 3600 مگاواتی آن از دست می‌رفت، کاهش بار بسیار فشرده‌تری اعلام می‌شد.

طرح جامع صنعتی برای انرژی‌های تجدیدپذیر

انتظار می‌رود طرح جامع انرژی‌های تجدیدپذیر آفریقای جنوبی (SAREM) تا پایان ماه مارس 2022 برای تصویب نهایی شود و پس از آن به برنامه اجرایی کشور برای صنعتی‌سازی زنجیره ارزش انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل شود.هنوز کار برای دستیابی به اجماع بین کارگران، بخش تجاری، جامعه مدنی و دولت در مورد اقدامات اولویت دار در حال انجام است و اولین پیش نویس کامل سند باید در اوایل سال آینده منتشر شود.

این طرح بطور عمده بر اساس تخصیص برای ذخیره فتوولتائیک خورشیدی، باد و باتری در برنامه منابع یکپارچه سال 2019 (IRP2019) است، اما همچنین تقاضای بالقوه ناشی از اصلاحات اخیر را در نظر می‌گیرد که به نیروگاه‌های تولید پراکنده زیر 100 مگاوات اجازه می‌دهد در صورت عدم وجود مجوز ساخته شوند.

اگرچه تخصیص IRP2019 به دلیل تغییر در هزینه‌های فناوری و محدودیت‌های استقرار سالانه محافظه‌کارانه در نظر گرفته می‌شود، با این وجود، افزایش قابل‌توجهی در ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر و ذخیره‌سازی تا سال 2030 را پیش‌بینی می‌کند.

این طرح که خود می‌تواند در سال 2022 بازنگری شود، 14400 مگاوات به بادی، 6400 مگاوات به PV خورشیدی و 2000 مگاوات به ذخیره سازی بین سال‌های 2020 تا 2030 اختصاص می‌دهد و همچنین حداقل 4000 مگاوات تولید پراکنده را تأمین می‌کند.

محاسبات اولیه انجام شده به عنوان بخشی از فرآیند SAREM نشان می‌دهد که اجرای IRP2019 به بیش از 14 میلیون پنل خورشیدی و 3600 توربین بادی با ارزش سرمایه گذاری تجمعی 395 میلیارد رند نیاز دارد.

مدیر بخش منابع معدنی و انرژی برای انرژی‌های تجدیدپذیر Nomawethu Qase گزارش می‌دهد که از طریق SAREM، سهامداران توافق کرده‌اند فرصت‌هایی را برای توسعه ظرفیت صنعتی در اطراف آن طرح سرمایه گذاری شناسایی کنند. گرهارد فوری از وزارت تجارت، صنعت و رقابت اضافه می‌کند که طرح جامع به دنبال اطمینان از وجود یک توافق عمومی-خصوصی برای حمایت از "صنعتی سازی بهینه " بر اساس تحلیل زنجیره ارزش است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما