راه اندازی مرکز خرید مجازی توسط دولت ایالتی تلانگانا برای حمایت از کسب و کارهای بومی
این ابتکار که با هدف حمایت از شرکت های کوچک، متوسط و مراکز کارآفرینی ایالت آغاز شده است، در نظر دارد با برقراری ارتباط میان تولیدکنندگان محلی و بازارهای جهانی؛ روند عرضه مستقیم محصولات بومی تلانگانا نظیر صنایع دستی، مروارید، پوشاک سنتی، دکوراسیون منزل و ... را به مشتریان بین المللی تسهیل نماید.
دولت ایالتی تلانگانا هند با هدف ایجاد فرصت برای شرکت های کوچک و متوسط و بهبود درآمد کارآفرینان در سراسر ایالت، یک مرکز خرید آنلاین را با عنوان «ساخته شده در تلانگانا (Made in Telangana)» راه اندازی کرد.
این مرکز خرید آنلاین برای حمایت از شرکت های کوچک، متوسط و مراکز کارآفرینی و کمک به فروش محصولات تولیدی آنها، پلتفرمی واحد را ارائه می نماید و به این شرکت ها کمک میکند تا محصولات یا خدمات خود را بدون پرداخت کمیسیون به خریداران عرضه کنند. این پلتفرم باعث میشود که شرکت های مذکور به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشند و راحت تر بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.
مرکز خرید آنلاینِ «ساخته شده در تلانگانا» هفته گذشته به دست «کی تی راما رائو» وزیر صنایع و فناوری اطلاعات ایالت تلانگانا افتتاح گردید. وی این مرکز خرید آنلاین را ابتکاری منحصر بفرد از سوی دولت تی آر اس (Telangana Rashtra Samithi) برای حمایت و تشویق کارآفرینان ایالت دانست.
این مرکز خرید با مشارکت «گلوبال لینکر» راه اندازی شده است و توسط این اکوسیستم آنلاین میزبانی میشود. گلوبال لینکر شرکتی بین المللی مستقر در شهر مومبای است که در زمینه دیجیتال سازی محتوای شرکت های تجاری کوچک و متوسط و کمک به آنها برای کشف فرصت ها و ارتباطات جدید و رشد سریعتر فعالیت میکند. این اکوسیستم آنلاین از زمان تأسیس خود در سال 2015 تا نیمه سال 2019 بیش از 250 هزار شرکت از 150 کشور مختلف را تحت پوشش درآورده است و خدمات میزبانی آنلاین را به آنها ارائه می نماید. این شرکت از سال 2019 همکاری خود را با دولت ایالتی تلانگانا آغاز کرده است و در نتیجه این همکاری یک پلتفرم شبکه دیجیتالی با عنوان «گلوبال لینکر ایالت تلانگانا» ایجاد شده است که ابتکار اخیرِ«ساخته شده در تلانگانا» نیز بخشی از این پلتفرم دیجیتال به شمار می رود.
در مرکز خرید آنلاین «ساخته شده در تلانگانا»، محصولاتی همچون صنایع دستی بومی ایالت، مروارید، پوشاک سنتی، دکوراسیون منزل، لوازم خانگی و برخی خدمات مانند مشاوره کسب و کار به بازدیدکنندگان ارائه میشود.
این مرکز خرید آنلاین تنها وظیفه به نمایش گذاشتن محصولات تولیدکنندگان و فروشندگان را برعهده دارد و به هیچ وجه در فرایند فروش و قیمت گذاری مداخله ای ندارد. سفارشات ثبت شده در این پلتفرم مستقیماً به کارتابل فروشنده یا تولید کننده ارسال میشوند و پاسخ دهی به سوالات مشتریان و هرگونه پی گیری بعدی باید توسط عرضه کننده انجام شود.
اگرچه این مرکز خرید آنلاین از ژانویه سال 2022 میلادی به روی خریداران باز خواهد شد. فعلاً عرضه کنندگان میتوانند محصولات و خدمات خود را در این پایگاه فهرست کنند و هر روز از فروشندگان بیشتری برای عضویت دعوت میشود.
تنها در عرض هفت ساعت پس از افتتاح این پلت فرم، 120 شرکت کوچک و متوسط نسبت به فروش محصولات خود در این مرکز خرید اعلام آمادگی کرده اند. در حالی که محصولات فهرست شده در این پایگاه فعلاً محدود هستند اما تلاش شده است که دسته بندی کامل و متنوعی برای محصولات و خدمات ارائه گردد بطوری که در برگیرنده صنایع دستی تمامی مناطق مختلف تلانگانا باشد. گفته میشود هدف نهایی از این طرح ایجاد اتصال میان تولیدکنندگان محلی با بازارهای جهانی و عرضه مستقیم این محصولات به مشتریان بین المللی است.
منابع:
https://telanganatoday.com/
https://www.newindianexpress.com/
https://www.thehindubusinessline.com/
https://knnindia.co.in/
https://ts-msme.globallinker.com/
https://www.nearbynews.in/hyderabad/