معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۳

اخبار اقتصادی آفریقای جنوبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی آفریقای جنوبی در هفته سوم آبان ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

ادامه قطعی برق و مشکلات شرکت اسکوم در آفریقای جنوبی

قطعی برق در آفریقای جنوبی همچنان ادامه دارد و در شبانه روز میانگین 4 ساعت برق قطع است. همزمان با تداوم قطعی برق آقای گودونگوانا، وزیر دارایی آفریقای جنوبی گفت، وزرای کلیدی دولت آفریقای جنوبی در مورد فروش برخی از نیروگاه‌های برقی زغال سنگ (اسکوم) برای کمک به کاهش بدهی این شرکت به توافق رسیده‌اند. گودونگوانا روز پنجشنبه پس از ارائه بیانیه سیاست بودجه میان مدت در مصاحبه‌ای در کیپ تاون گفت: "توافق کلی برای فروش برخی از کارخانه‌های زغال سنگ وجود دارد."اسکوم تقریباً تمام برق آفریقای جنوبی را تأمین می‌کند که بیشتر آن را از نیروگاه‌های زغال‌سنگ می‌باشد.

تعویق چهارمین کنفرانس سرمایه گذاری آفریقای جنوبی

آقای سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی در بیانیه مطبوعاتی هفتگی خود خبر داد که چهارمین کنفرانس سرمایه گذاری آفریقای جنوبی که قرار بود در ماه جاری برگزار شود تا ماه مارس سال 2022 به تعویق افتاده است. وی اعلام کرد علت این تعویق برخی وقایع داخلی و بین المللی رخ داده در ماه جاری از جمله برگزاری انتخابات محلی، برگزاری نمایشگاه تجاری بین آفریقایی که قرار است در شهر دوربان برگزار شود و همچنین برگزاری کنفرانس آب و هوائی گلاسکو در این ماه است. آفریقای جنوبی اولین کنفرانس سرمایه گذاری را در سال 2018 به عنوان بخشی از تلاش خود برای جمع آوری 1.2 تریلیون رند سرمایه طی پنج سال برگزار کرد. گفته شده است در مجموع کنفرانس‌هایی که در سه سال گذشته برگزار شد، بیش از 770 میلیارد رند تعهدات برای سرمایه‌گذاری در کشور داده شده است. آقای رامافوزا می‌گوید "ما در حال ایجاد یک پایه محکم برای بهبود شرایط اقتصادی هستیم که سرمایه‌گذاری بیشتر، ایجاد مشاغل بیشتر و ایجاد فرصت‌های جدید برای کسب‌وکارهای جدید را تشویق می‌کند"

سخنرانی بودجه میان مدت آفریقای جنوبی توسط وزیر دارائی جدید

وزیر دارائی جدید آفریقای جنوبی اولین بودجه میان مدت خود را به پارلمان ارائه نمود. وی نسبت به فاجعه‌ای که در صورت عدم کنترل بدهی‌های آفریقای جنوبی به ویژه در زمینه کاهش دستمزدها رخ خواهد داد هشدار داد و در عین حال قول داد که دولت به ایفای نقش خود در زمینه ارائه خدمات اجتماعی مناسب ادامه دهد.

جایگاه آفریقای جنوبی برای زندگی مهاجران

شبکه Internation شبکه‌ای برای مهاجران است که داده‌های جدیدی منتشر کرده که بهترین و بدترین کشورها برای مهاجرت و زندگی مهاجران را نشان می‌دهد. در سال 2021 تایوان، مکزیک و کاستاریکا بهترین مقاصد برای مهاجران در سراسر جهان هستند که با سهولت اقامت و امور مالی شخصی خوب مهاجران را جذب می‌کند. آفریقای جنوبی، کویت و ایتالیا در سه رده آخر قرار گرفته‌اند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما