معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۱۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۸۸

تولید خودروی تویوتای الکتریکی هیبریدی در آفریقای جنوبی

اولین خودروی الکتریکی هیبریدی کرولا کراس از خط تولید کارخانه تویوتای آفریقای جنوبی در استان کوازولوناتال خارج شد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی، آقای سیریل رامافوزا، با حضور در افتتاحیه خط تولید کرولا کراس جدید شرکت تویوتای آفریقای جنوبی، این خط تولید جدید را ستود و بر اهمیت آن برای اقتصاد آفریقای جنوبی و هزاران شغلی که تویوتا حمایت می‌کند، تاکید کرد.

تویوتا موتورز آفریقای جنوبی (TSAM) در 26 اکتبر 2021 به طور رسمی خط تولید کرولا کراس را در کارخانه مونتاژ خود در Prospecton، کوازولوناتال راه اندازی کرد. این کارخانه قادر است روزانه 111 دستگاه خودرو کرولا کراس یا حدود 30.000 دستگاه در سال را برای صادرات به بیش از 40 کشور تولید کند.

اندرو کربی، مدیرعامل تویوتاموتورز آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد که این شرکت نزدیک به 6.5 میلیارد رند برای ایجاد کارخانه مونتاژ انعطاف پذیر و با فناوری پیشرفته هزینه کرده است. کربی اشاره کرد که تویوتا موتورز 620 قطعه از انواع قطعات خود را از 56 تامین کننده محلی تهیه می‌کند. این امر می‌تواند فرصت‌های بزرگی را در آینده برای بومی‌سازی فراهم کند. بومی‌سازی و تحول ستون‌های حیاتی طرح اصلی خودرو هستند. او گفت تعدادی از ابتکارات تویوتا برای بهبود محتوای محلی و افزایش تعداد تأمین‌کنندگان جدید از زنجیره تأمین جهانی در آفریقای جنوبی و همچنین استفاده و توسعه تأمین‌کنندگان جدید در سطح محلی وجود دارد.

آقای رامافوزا در رابطه با این خودروی جدید خاطر نشان کرد که راه اندازی خودروی هیبریدی کرولا کراس گام مهمی در مسیر آفریقای جنوبی برای تبدیل تجارت خودروسازی به "موفقیت انرژی سبز" است. وی گفت ما سه اولویت کلیدی را برای اقدامات اقلیمی‌شناسایی کرده‌ایم: شرکت برق اسکوم برای کاهش انتشار کربن، تولید خودروهای الکتریکی در آفریقای جنوبی، و اقتصاد هیدروژن سبز در سطح محلی.

با توجه به اینکه تغییر جهانی به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر بدون شک بر شرکت های تولیدکننده برق تأثیر خواهد گذاشت، بخش برق در خط مقدم تلاش های کربن زدایی آفریقای جنوبی خواهد بود.

شرکت برق دولتی اسکوم آفریقای جنوبی یک طرح سرمایه گذاری 178 میلیارد رندی در شبکه برای ده سال آینده را ترسیم کرده است که بر اساس شتاب چشمگیر هزینه‌های سرمایه ای انبساطی است. برنامه توسعه انتقال برای دوره 2022 تا 2031 بطور عمده در جهت گسترش شبکه به منظور امکان ادغام 30 گیگاوات ظرفیت تولید جدید، تجدیدپذیر، تنظیم شده است. این ظرفیت تا حد زیادی به شکل ژنراتورهای خورشیدی فتوولتائیک و بادی خشکی ایجاد می‌شود که در مناطقی با زیرساخت های شبکه موجود محدود ساخته خواهند شد. با این حال، برای اجرا، این طرح نیازمند یک تغییر پله ای در سرعت ساخت خطوط انتقال جدید نسبت به پنج سال گذشته و همچنین تسریع گسترده در استقرار ظرفیت ترانسفورماتور جدید است. این طرح، راه اندازی 8406 کیلومتر خط جدید را در یک دوره ده ساله و همچنین معرفی 119 ترانسفورماتور بزرگ برای 58970 مگاولت آمپر ظرفیت ترانسفورماتور در نظر گرفته است.

شایان ذکر است شرکت برق اسکوم باید بین سال‌های 2022 تا 2026 حدود 2598 کیلومتر خط جدید بسازد و 35 واحد ترانسفورماتور جدید مستقر کند. استان کوازولوناتال اکنون اولین خودروی الکتریکی هیبریدی تویوتا (EV)  را تولید می‌کند که گامی مهم به سوی آینده بی کربن است. خط تولید جدید 575 شغل جدید در سایت و 1200 شغل جدید در پایگاه تامین کنندگان تویوتا موتورز اضافه کرد تا مونتاژ کرولا کراس را در خود جای دهد.  تویوتا موتورز آفریقای جنوبی قصد دارد 2.5 میلیارد رند در تلاش‌های خنثی سازی کربن سرمایه‌گذاری کند، از جمله افزایش ظرفیت فتوولتائیک خورشیدی نصب ‌شده فعلی خود از 5 مگاوات به 30 مگاوات. این شرکت تا سال 2028 تراز برق مورد نیاز خود را از مولدهای انرژی تجدیدپذیر خریداری خواهد کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما