معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۰۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۴۱

ارسال نخستین محموله خودروهای ایران خودرو به سنگال در سال 2021

همزمان با بزرگداشت پنجاه سالگی روابط ایران و سنگال، اولین محموله خودروهای تاکسی ارسالی ایران خودرو به دست مهندسین آموزش دیده بومی‌شرکت سنیران اتو، مونتاژ و به بازار داکار عرضه شد.

دکتر محمد رضا دهشیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال اخیرا در صفحه توییتر شخصی خویش به خبر رسانی پیرامون ورود اولین محموله خودروهای تاکسی ارسالی ایران خودرو به سنگال پرداخت که با استقبال و بازخورد وسیعی همراه بود.

درخواست فرودگاه داکار برای خودروهای تاکسی ایرانی، 550 دستگاه بوده که 250 خودروی مورد نیاز در گذشته تأمین گردید اما با توجه به تعطیلی نسبی کارخانه سنیران اتو در شهر تی یس سنگال، آن شرکت عملاً قادر به تحویل بقیه خودروها به فرودگاه نبود. لذا، با ورود اولین محموله حاوی 50 دستگاه تاکسی در مهرماه 1400 به داکار، این فرایند از سر گرفته شد و امید می‌رود 250 تاکسی دیگر در آبان ماه سال جاری ارسال شود. در مرحله بعد، نوبت به پروژه 2000 دستگاه تاکسی می‌رسد که سنیران اتو قرارداد آن را با وزارت حمل و نقل زمینی سنگال امضا کرده است.

در قالب نخستین محموله دریافتی، علاوه بر 50 دستگاه تاکسی، خودروهایی غیر از تاکسی، اعم از شاسی بلند و اتومات از جمله 2 دستگاه‌هایمای S5 و S7، سه دستگاه دنای اتومات، یک دستگاه دنا پلاس و 2 دستگاه سورن (مجموعاً 8 خودروی غیرتاکسی) نیز ارسال شده است. همچنین قرار است به همراه محموله‌های بعدی، یک دستگاه رانا پلاس و 2 دستگاه تارا نیز ارسال شود تا همه انواع خودروهای ایران خودرو در سنیران اتو عرضه شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما