معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۲

راه اندازی نیروگاه‌های فتوولتائیک در آلمان توسط WEMAG

بزرگترین مورد مناقصه فتوولتائیک در حال حاضر در آلمان، یکی از هفت نیروگاه خورشیدی در ایالت مکلنبورگ پومرانیا است. تأمین مالی پروژه‌ها را شرکتWEMAG با همکاری کلیسای انجیلی در ایالت بادن وورتمبرگ به عهده گرفته است.

پس از گذشت دو سال برنامه ریزی و ساخت، شرکت تامین انرژی Wemag مستقر در شهر اشوورین به طور رسمی هفت نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک را در ایالت مکلنبورگ ـ پومرانیا عملیاتی کرد. مجموع ظرفیت این نیروگاه‌ها ۱۶۵ مگاوات است. قوی ترین نیروگاه خورشیدی با ۸۲.۶ مگاوات در Zietlitz، در جنوب شرقی شهر اشوورین واقع شده است. براساس گزارش WEMAG، این نیروگاه در حال حاضر بزرگترین مورد مناقصه در حوزه سولار در آلمان است که مطابق با قانون منابع انرژی تجدید پذیر تأمین مالی می‌شود.

در مجموع حدود ۵۰۰ هزار ماژول خورشیدی در نیروگاه‌ها نصب شده است که قابلیت انتقال سالانه حدود ۱۵۰ هزار مگاوات ساعت انرژی به شبکه عمومی را دارند. براساس محاسبات WEMAG، این بدان معناست که حدود ۳۷ هزار خانوار می‌توانند به طور کامل از برق سبز برخوردار شوند که باعث صرفه جویی حدود ۸۰ هزار تن دی اکسید کربن می‌شود. تأمین مالی نیروگاه‌ها را WEMAG  با همراهی کلیسای انجیلی در ایالت بادن وورتمبرگ به عهده گرفته است.

از جمله میهمانان افتتاحیه، کریستین پگل، وزیر انرژی، زیرساخت و دیجیتالیزاسیون ایالت مکلنبورگ- پومرانیا بود. پگل گفت: "پروژه Zietlitz نشان می دهد که تا چه حد به کارگیری معقول از محلی در حاشیه بزرگراه که در گذشته گودال سنگریزه بود و حرکت به سمت انرژی‌های جدید با هم سازگاری دارند."

مارتین کاستروپ، مشغول در بخش تخصیص منابع مالی در کلیسای انجیلی ایالت بادن وورتمبرگ نیز گفت: "نیروگاه خورشیدی Zietlitz یک نمونه عملی در مورد امکانپذیر بودن هماهنگی موفقیت آمیز اقتصاد و محیط زیست است." وی افزود: "نه تنها یک نیروگاه در منطقه ای خالی شده از سنگریزه احداث شد که به کاهش انتشار CO2 کمک می‌کند - بلکه تالاب هایی نیز ایجاد شد که به عنوان برکه و زیستگاه موجودات کوچک و پرندگان نیز عمل می‌کند."

 

https://www.pv-magazine.de/2021/09/08/wemag-nimmt-photovoltaik-kraftwerke-mit-einer-leistung-von-zusammen-165-megawatt-in-betrieb/

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما