معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۱۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۵۷

اخبار اقتصادی فرانسه

گزیده اخبار اقتصادی فرانسه در هفته دوم شهریور 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

 طرح احیای اقتصادی فرانسه

طرح احیای اقتصادی امانوئل ماکرون، حمایت از فعالیت های اقتصادی را بمنظور ایجاد کشوری متفاوت تا سال 2030 بر غهده دارد. این طرح که صد میلیارد یورو بودجه برای آن در نظرگرفته شده است شامل تدابیر مختلفی می‌شود.

این طرح از سه رکن تشکیل شده است که هر کدام سی میلیارد یورو بودجه خواهند داشت و هدف از آن فراهم کردن زمینه گذار زیست محیطی، بهبود رقابت پذیری شرکت ها و حمایت از اشتغال و انسجام اجتماعی است.

منبع: رادیو بین المللی فرانسه

کاهش سرعت رشد بخش خصوصی در ماه اوت 2021

فعالیت بخش خصوصی در فرانسه در ماه اوت پیشرفت قابل توجهی داشت اما سرعت رشد آن اندکی کمتر از چهار ماه قبل بود. بر اساس داده‌های جمع آوری شده از شرکت ها، شاخص مربوط به این فعالیت ها در ماه اوت به رقم 55.9 رسید. این رقم در ماه ژوئیه 56.6 بود. شاخص بالای 50 حاکی از گسترش فعالیت ها و شاخص زیر 50 حاکی از کاهش فعالیت هاست.

رشد فعالیت ها هم در بخش کارخانه ای و هم در بخش خدمات سرعت کمتری یافته است. در بخش تولیدات کارخانه ای، علت کاهش سرعت فعالیت ها مشکلات ناشی از زنجیره تامین است. جو هایس اقتصاددان می‌گوید: "از سرگیری فعالیت های اقتصادی در فرانسه با آهنگی پایدار ادامه یافت و ویژگی‌های قبلی را حفظ کرد: تقاضای شدید که باعث شده است شرکت ها تعداد نیروهای خود را افزایش دهند تا قادر به پاسخگویی به سفارش های دریافتی شان باشند. به این ترتیب فرانسه به نظر می رسد در مسیر رشد مستحکم تولید ناخالص داخلی خود در سه ماهه سوم قرار گرفته است."

با این حال، وی تاکید می‌کند که شرایط نامساعدی احتمال دارد این از سرگیری اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد که در این بین می‌توان از گونه دلتا و تنش های شدید در خصوص هزینه تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات نام برد.

منبع: لوفیگارو

 

 

 

 

 

 

                                                                            

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما