معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی فرانسه

گزیده اخبار اقتصادی فرانسه در هفته دوم شهریور 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی فرانسه (هفته دوم تیر)

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی فرانسه در هفته دوم تیر 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده است به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی فرانسه (هفته سوم خرداد)

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی فرانسه در هفته سوم خرداد 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده است به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی فرانسه (هفته دوم خرداد)

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی فرانسه در هفته دوم خرداد 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده است به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی فرانسه( هفته چهارم اردیبهشت1400)

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی فرانسه در هفته چهارم اردیبهشت ماه 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده به شرح زیر ارائه می گردد:

رونمائی از سیاست مالی پنج ساله دوم ماکرون

نشریه فرانسوی لوپوئن با انتشار مطلبی به بررسی سیاست های مالی رئیس جمهور این کشور پرداخته است . لوپوئن می نویسد وزارت دارایی پیش بینی می‌کند که پیش از سال 2027 ، کسری بودجه به زیر 3٪ نخواهد رسید. کنترل هزینه‌های عمومی‌بیش از هر زمان دیگری ضروری است و امانوئل مکرون قول می دهد که هزینه‌های عمومی را از طریق فرضیات پیش بینی شده در برنامه ثبات حفظ کند، که در این مدت قادر به حفظ آن نبود.

بحران بدهی کشورهای آفریقایی در دروه پساکرونا و موضع بازیگران خارجی

رشد سریع دریافت وام‌های متعدد کشورهای آفریقایی از موسسات اقتصادی و مالی بین المللی نظیر صندوق بین المللی توسعه و بانک جهانی، کشورهای مزبور را با بحران بدهی‌های خارجی مواجه ساخته و ثبات اقتصادی بلند مدت مناطق مختلف آفریقا را در وضعیت کرونا ویروس در معرض ریسک بالا قرار داده است. بازیگران خارجی نظیر چین، آمریکا دولتهای اروپایی بویژه فرانسه در کنار کشورهای آفریقایی هر کدام اقدام به اتخاذ رویکردی متفاوت در راستای منافع خود کرده‌اند. فرانسه با اعلام لزوم بخشودگی بدهی‌های کشورهای آفریقایی درصدد گسترش نفوذ خود در آفریقا و کاهش نفوذ چین بزرگترین بازیگر در آفریقا می باشد. چین نیز تلاش خواهد کرد برای بیشینه سازی نفوذ خود در دروان پساکرونایی در آفریقا و رد اتهام دیپلماسی تله بدهی‌ها اقدام به بخشش بخشی از بدهی کشورهای آفریقایی نماید. در این بین کشورهای آفریقایی نیز با اتحاذ رویکرد سیاست چند وجهی در عرصه روابط بین الملل با استفاده از این فرصت درصدد درخواست بخشودگی بدهی‌های خود از سوی چین، کشورهای اروپایی و نهادهای بین‌المللی نظیر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول می‌باشند.