معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۱

اخبار اقتصادی آفریقای جنوبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی آفریقای جنوبی در هفته چهارم مرداد 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

خروج MTN از بازار سوریه

شرکت MTN عملیات خود در سوریه را رها کرد. مدیرعامل این شرکت در اظهارات خود دلیل آن را اقدامات و درخواست‌های نظارتی عنوان کرد که از سوی مقامات سوریه مطرح شده بود. MTN قصد دارد با فروش 65 میلیون دلار سهم به Teleinvest از عملیات خاورمیانه خارج شود. این شرکت مجوز اتیوپی را هم رها کرد.

آینده روشن باتری‌های لیتیوم یونی

یک کنفرانس فناوری‌های باتری روز جمعه 22 مرداد برگزار شد و چشم انداز باتری‌های لیتیوم یونی در بازار آینده انرژی تجدیدپذیر مورد بحث قرار گرفت. در این کنفرانس تاکید شد که بازار در درجه اول تحت تأثیر جمعیت رو به رشد قرار می‌گیرد که انتظار می‌رود جمعیت جهان تا سال 2048 به 9 میلیارد تن برسد. از عوامل اصلی رشد بازار برق و ذخیره انرژی می‌توان به تلاش برای کاهش تغییرات اقلیمی، افزایش جمعیت و افزایش سرانه برق اشاره کرد.

در این کنفرانس تاکید شد که بدلیل تغییرات اقلیمی، کشورها ناچار به انتقال جهانی انرژی هستند و مجبور به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشند. همچنین یادآوری شد که هزینه متوسط پروژه خورشیدی در حال حاضر از پایین‌ترین پروژه سوخت فسیلی کم هزینه بیشتر است. اجماع جهانی وجود دارد که خودروهای برقی جایگزین خودروهای موتور احتراق داخلی شوند. پیش بینی شده است تا سال 2050 یک میلیارد خودروی برقی در سراسر جهان فعال باشند.

افزایش قیمت بنزین

انجمن خودروی آفریقای جنوبی گفته است ممکن است در ماه سپتامبر قیمت گازوئیل 16 سنت کاهش یابد و قیمت بنزین 4 سنت افزایش داشته باشد.

قیمت بنزین و گازوئیل تا حد زیادی با قیمت نفت و قدرت رند تعیین می‌شود. پس از افزایش به بالاترین سطح در چند سال گذشته، قیمت نفت در روزهای اخیر همراه با کاهش تقاضای چین قدری کاهش یافته است که تاثیرات آن در ماه سپتامبر ظاهر می‌شود. عمده تغییر قیمت سوخت ناشی از کاهش جزئی قیمت بین المللی نفت بوده است.

افزایش پروازهای امارات به شهرهای آفریقای جنوبی

بر اساس توافق امضا شده بین شرکت هواپیمائی امارات و ایرلینک، امارات پروازهای خود را به 13 شهر آفریقای جنوبی افزایش می‌دهد. بر اساس این توافق پروازهای امارات از طریق ایرلینک به 40 شهر در جنوب آفریقا نیز افزایش می‌یابد.

پروازهای امارات به آفریقای جنوبی در آغاز ماه ژوئیه از سر گرفته شده و از این هفته پروازها افزایش چشمگیر خواهد یافت. شرکت اماراتی گفت که اتصال ارائه شده توسط کد مشترک جدید بین امارات و ایرلینک، کرایه رقابتی، بلیط ترکیبی و انتقال چمدان بدون مشکل را هنگام اتصال بین هر دو ایرلاین ارائه می‌دهد. این شرکت هواپیمایی اعلام کرد مسافرانی که به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند می‌توانند از ژوهانسبورگ، کیپ تاون و دوربان به نقاط داخلی مانند: بلومفونتین، جورج، اوپینگتون، نلسپروت، هودسپرویت، کیمبرلی، اسکوکوزا، پیترماریتزبورگ، خلیج ریچاردز، پورت الیزابت بروند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما