معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۰۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۴

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته دوم مرداد 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

شرکت LZ plastik ترکمن تولید محصولات دوستدار محیط‌زیست را در استان ماری آغاز کرد 

خبرگزاری سنترال آسیا نیوز: 1400.05.09

شرکت خصوصی LZ plastik که در سال 2012 میلادی در نزدیکی شهر بایرامعلی استان ماری ترکمنستان تأسیس شد، به تولید محصولات پلاستیکی ساخته شده با کیفیت بالا از مواد پلیمری کامپوزیت، سازگار با محیط‌زیست مشغول است. این شرکت بیش از 30 نوع ظرف یکبارمصرف و انواع بسته‌بندی، بیش از 400 الگوی سقف کاذب PVC ،5 تخته رنگی، کانال‌های پلاستیکی کابل در 6 اندازه، 2 نوع ورق پلیمری تولید می‌کند. تیم کاری LZ plastik متشکل از متخصصان واجد شرایطی است که در خارج از کشور آموزش دیده‌اند و با استفاده از فناوری‌های نوآورانه در تولید قادر به دستیابی به محصولات با کیفیت بالا هستند که تقاضای همه‌جانبه مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کند. کالاهای این شرکت به افغانستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، آذربایجان، گرجستان، ترکیه، فرانسه، آلمان، مولداوی و روسیه صادر می‌شود. اطلاعات بیشتر در مورد محصولات این شرکت در وب‌سایت lzplastik.com قابل دسترسی است. 

شرکت ترکمنستانی "ملی اونوم" ماهانه 50 تن پلی پروپیلن را پردازش می‌کند

خبرگزاری بیزنس ترکمنستان: 1400.05.12

شرکت "ملی اونوم" واقع در شهر ترکمن آباد، استان لباب، ماهیانه 50 تن پلی پروپیلن را پردازش می‌کند و از آن نخ‌هایی تولید می‌کند که برای بستن گیاهان گلخانه‌ای و همچنین برداشت یونجه و کاه به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس این گزارش، مواد اولیه تولید از مجتمع پالایشگاه‌های نفتی ترکمن‌باشی و همچنین مجتمع پلیمری کیانلی تامین می‌شود. نخ‌ها به شکل بوبین‌های استوانه‌ای بدون کارتریج از وزن 1.3 تا 5 کیلوگرم تولید می‌شوند. این شرکت تجهیزات با کارایی بالا ساخت آلمان را نصب کرده است. بیشتر محصولات به بازار داخلی فروخته می‌شود و مابقی به کشورهای منطقه صادر می‌شود.هم‌اکنون در شرکت خصوصی 15 متخصص مشغول به کار هستند. این شرکت در حال مذاکره برای صادرات محصولات خود به قزاقستان، آذربایجان، ازبکستان و گرجستان است.

کارخانه تولید پوشاک در ترکمن‌آباد برای دانش‌آموزان محصول تولید می‌کند

خبرگزاری جیحون نیوز: 1400.05.12

این روزها، کارخانه تولید پوشاک در ترکمن‌آباد برای کلاس‌های کار لباس فرم، پیش‌بند برای دختران و کوله‌پشتی برای دانش‌آموزان مدرسه تولید می‌کند. تا به امروز، این شرکت بیش از 500 عدد لباس مجلسی و روسری برای دختران، بیش از 800 لباس پسرانه، بیش از 1000 پیش‌بند تولید کرده است. تولید پیش‌بند سفید برای دختران دبستانی نیز به یک سنت تبدیل شده است. در حال حاضر 500 عدد از این پیش‌بندها که از مواد با کیفیت بالا دوخته شده است، برای مشتریان ارسال شده است. همچنین 100 کوله‌پشتی برای دانش‌آموزان تهیه کرد: صورتی، برای دختران، مشکی، برای پسران. آنها را می‌توان با قیمت مناسب در مغازه‌های وزارت نساجی ترکمنستان و کارخانه خریداری کرد.

شرکت ماری تولید بیش از 150 نوع محصول جایگزین واردات را آغاز کرده است

خبرگزاری اورینت: 1400.05.16

شرکت خصوصی "شاتومار" در استان ماری تولید بیش از 150 نوع کالای مصرفی جایگزین واردات را آغاز کرده است که به کشورهای خارجی نیز صادر می‌شود.

این شرکت انواع مختلفی از مواد شیمیایی خانگی و محصولات بهداشتی از جمله شامپو، خمیر دندان، محصولات تمیزکننده خانگی، پودر لباسشویی را با نام تجاری "شا"، "امیر"، "یونوس"، "طومار"، "دانا"، "ارا" و غیره تولید می‌کند. اخیرا، این شرکت تولید حدود 40 نوع عطر مردانه و زنانه "اوکی" را نیز آغاز کرده است. محصولات این شرکت که باعث ایجاد حدود 100 شغل در منطقه خود شده است در قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان و ازبکستان تقاضای بسیاری دارد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما