معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۸۹

کاهش تعداد ورشکستگی ها و شکست کسب و کارها در فرانسه

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی فرانسه، تعداد ورشکستگی ها و شکست کسب و کارها در فرانسه بدلیل تدابیر حمایتی بعمل آمده بنحو چشمگیری کاهش یافته است.

مطلب ذیل برگردان گزارشی است که در تاریخ 21 مرداد 1400در لوفیگارو منتشر شده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی فرانسه، تعداد شکست کسب و کارها در فرانسه در ماه ژوئیه در یک سطح تاریخی پایین باقی ماند. در دوازده ماه گذشته، تعداد 27896 مورد شکست در کسب و کار در فرانسه به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه در یک سال قبل 27.6 درصد کاهش نشان می دهد. 

این کاهش ورشکستگی‌ها در بیشتر گروه‌های شرکت ها و در همه بخش ها از جمله در بین بخش هایی که بیشترین آسیب را از محدودیت های مرتبط با بحران بهداشتی دیدند مشاهده می‌شود.

در بخش اسکان و رستوران‌داری، این کاهش در طول یک سال 41.9 درصد و در بخش تجارت 30.4 درصد بوده است. فقط فعالیت های مرتبط با اموال غیرمنقول افزایش سالانه 1.9 درصدی ثبت کرده اما طی دو سال این رقم منفی 23.8 درصد بوده است. برای شرکت های بزرگ، این کاهش با 37 مورد ورشکستگی فقط 14 درصد است.

در مقایسه با تعداد ورشکستگی‌ها در همه بخش ها، در طول یک سال منتهی به پایان ژوئیه 2019 یعنی دوران قبل از همه گیری، کاهش ثبت شده در پایان ماه 2021، 47.9 درصد بوده است.

  این ارقام از یک سو ناشی از تطابق دادن مقررات است که به طور موقت مهلتی اضافی برای ارزیابی ورشکستگی‌ها و اعلام آن فراهم کرده است. از سوی دیگر، این ارقام بازتاب تدابیر حمایتی وزارت اقتصاد از فعالیت های اقتصادی از هجده ماه پیش است که امکان کاهش ورشکستگی‌ها را فراهم کرد. در بین این تدابیر می‌توان به تعویق پرداخت هزینه‌های اجتماعی، صندوق همبستگی و وام های تضمین شده از سوی دولت و تدابیر اضطراری برای بخش هایی اشاره کرده که با کاهش طولانی مدت فعالیت هایشان مواجه شدند.

بنا بر اعلام وزارت اقتصاد فرانسه، بیش از 685 هزار وام تضمین شده از سوی دولت از مارس 2020 به میزان حدود 140 میلیارد یورو توزیع شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما