معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۱۷- ۰۱:۰۰ - مشاهده: ۴۵۰

مراودات اقتصادی ایران و افغانستان از رونق بسیار خوبی برخوردار است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه پنجمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال 1400 اظهار داشت که با همت بخش خصوصی همکاری اقتصادی بسیار خوبی میان دو کشور همسایه ایران و افغانستان وجود دارد.
معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه میزان تجارت ایران و افغانستان را بیش از 3 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: علیرغم مشکلات، به دلیل علاقه ای که در افغانستان به کالاهای ایرانی وجود دارد و بازار بی بدیل افغانستان، مبادلات ما پایدار بوده است. وی افزود در جلسه ستاد  همچنین درباره تداوم مبادلات با دیگر کشورها صحبت شد، چون ایران می خواهد روابط اقتصادی اش با دیگر کشورها با اولویت همسایگان افزایش پیدا یابد.

مراودات اقتصادی با افغانستان حتی در دوران تحریم ها و ناآرامی‌ها خللی نداشت

ایشان تصریح کرد: علیرغم تنش ها در افغانستان همه وزارتخانه‌ها تشویق شده اند که مراودات را براساس سیاست ها پیش ببرند. روابط اقتصادی ما با افغانستان بخوبی رونق دارد و مراودات از طریق مرزها در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: نکته بسیار مهم این است که مراودات ما با افغانستان تقریباً از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود و این مراودات همچنان ادامه پیدا می‌کند.
 
معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه افزود مراودات اقتصادی ما با افغانستان حتی در دوران تحریم ها و ناآرامی‌ها خللی نداشته و علل عمده آن هم شاید فعالیت بخش خصوصی در این حوزه است.

ویدئوها

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما