معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو دبی شرکت می‌کند

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه پنجمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال 1400گفت: جمهوری اسلامی ایران توانایی های خود را در نمایشگاه «اکسپو» دبی به نمایش می گذارد.

در زمینه واردات واکسن همپای تولیدات داخلی فعال هستیم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت در زمینه واردات واکسن همپای تولیدات داخلی فعال هستیم.

مراودات اقتصادی ایران و افغانستان از رونق بسیار خوبی برخوردار است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه پنجمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال 1400 اظهار داشت که با همت بخش خصوصی همکاری اقتصادی بسیار خوبی میان دو کشور همسایه ایران و افغانستان وجود دارد.

گزارش سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه به اصفهان

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور بررسی راههای ارتقاء سطح همکاری اقتصادی و تجارت خارجی استان اصفهان و کسب آگاهی از نقطه نظرات، پیشنهادها و انتظارات فعالان عرصه اقتصادی آن استان، در تاریخ 29 اردیبهشت 1400 به اصفهان سفر نمود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزرات امور خارجه : آمادگی وزارت خارجه برای همکاری با فعالان اقتصادی

جناب آقای مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست هم اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات بر آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری با فعالان اقتصادی، تاکید کرد و گفت: وزارت امورخارجه نقش خود در تسهیل گری صادرات را با اهتمام ویژه ای دنبال می‌کند.

مصاحبه خبرگزاری ایرنا با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه

«سید رسول مهاجر» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه کشورهای همکار در دوران تحریم را فراموش نمی‌کنیم، گفت:این سیاست مدنظر ماست که سرمایه گذاران خارجی کالای خود را در داخل ایران تولید کنند. باید برای ورود تکنولوژی و ساخت در داخل توجه جدی داشته باشیم و نباید فقط مصرف‌ کننده باشیم.

نشست وبیناری معاون دیپلماسی اقتصادی با رؤسای نمایندگی‌های داخلی وزارت امورخارجه در استان‌ها

اولین نشست وبیناری سید رسول مهاجر، معاون دیپلماسی اقتصادی با روسای نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در استان‌های سراسر کشور در روز دوشنبه مورخ 6 اردیبهشت ماه 1400برگزار گردید. تلاش برای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر « تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها»، تقویت تجارت خارجی و صادرات استان‌ها و همچنین تدوین برنامه‌های اقتصادی دفاتر وزارت امور خارجه طی سال 1400، مهمترین مباحث مطروحه در نشست را تشکیل می دادند.

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی به منطقه چابهار همراه با وزیر محترم راه و شهرسازی

مراسم افتتاح گذرگاه مرزی پیشین-مند در استان سیستان و بلوچستان و در مرز با کشور پاکستان با سخنرانی وزیر محترم راه و شهرسازی و خانم زبیده جلال وزیر تولیدات دفاعی پاکستان در تاریخ 31 فروردین 1400 در نقطه صفر مرزی پیشین برگزار شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه :حصول نتایج دیپلماسی اقتصادی نیازمند پیگیری بخش خصوصی است

مصاحبه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه با ویژه نامه نشریه جهان صنعت (بهار1400) که در این نشریه و بصورت ویژه نامه به چاپ رسیده و منمتشر شده است در پی خواهد آمد .

مذاکره ایران و اتحادیه اوراسیا با هدف اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد

به گزارش روز جمعه مورخ 15 اسفند 1399 ایرنا، سید رسول مهاجرمعاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه، از رشد مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا خبر داد و گفت: به ‌زودی مذاکرات جمهوری اسلامی‌با این اتحادیه برای اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد آغاز می‌شود.