معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۱۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۳۵

تغییرات جدید در مقررات ورود به اتریش

مهمترین تغییرات ایجاد شده در آئین نامه ورود به اتریش از تاریخ اول ژوئیه 2021 به شرح ذیل است:

     

مهمترین تغییرات ایجاد شده در آئین نامه ورود به اتریش از تاریخ اول ژوئیه 2021 :

- پیوست یک : کشورها و مناطق با میزان خطر اندک: فرد می‌تواند  با ارائه یکی از موارد لحاظ شده در قانون 3G   (تست منفی، کارت واکسیناسیون،  یا تاییدیه بهبودی) بدون قرنطینه وارد شود و یا نتیجه آزمایش منفی کرونا را ظرف 24 ساعت بعد از ورود ارائه نماید. این کشورها عبارتند از:

آلبانی،آندورا، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، دانمارک، آلمان، استونی، فنلاند، فرانسه، فورستنتورم، لیختنشتاین، یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لوکزامبورگ، مالت، موناکو، نیوزیلند، نروژ، پرتغال، رومانی، سن مارینو، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، جمهوری چک، مجارستان، واتیکان، هنگ کنگ، ماکائو، مقدونیه شمالی، عربستان سعودی، صربستان، تایوان، تایلند، ایالات متحده آمریکا و ویتنام.

پیوست دوم: کشورها یا مناطقی  که  سویه‌های مختلف ویروس در آنها رواج دارد. برای این کشورها محدودیت بیشتری در نظر گرفته شده است. ورود از این کشورها به اتریش اساسا ممکن نیست. در شرایط استثنایی با داشتن تست منفی PCR و ورود به قرنطینه امکان پذیر می‌باشد. افراد دارای کارت دیپلماتیک و یا افرادی که برای سفر کاری به وین عزیمت می نمایند، از قرنطینه معاف هستند اما می‌بایست در بدو ورود نتیجه تست منفی کرونا PCR در اختیار داشته باشند. کسانی که از این کشورها قصد ورود دارند، می‌بایست در سامانه Pre-travel clearance   ثبت نام نمایند. فهرست این کشورها به شرح ذیل است :

بوتساوانا، برزیل، اسواتینی، هندوستان، لزوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، نپال، زامبیا، زیمبابوه، آفریقای جنوبی، اروگوئه و بریتانیا.

سایر کشورها:

 ورود از این کشورها با رعایت قانون 3G  و به شرط ورود به قرنطینه مجاز می‌باشد. کسانی که از این کشورها وارد می‌شوند و گواهی واکسیناسیون به همراه دارند ( 14 روز پس از واکسیناسیون کامل) و یا سفرهای کاری و یا دارندگان کارت شناسایی دیپلماتیک  از قرنطینه معاف می‌باشند. کسانی که از این کشورها قصد ورود دارند و ملزم به قرنطینه هستند، باید در سامانه Pre-travel clearance   ثبت نام نموده و حتما هنگام ورود به اتریش می‌بایست تست منفی کرونا به همراه داشته باشند. افراد وارد شده از این کشورها، پس از 5 روز و با ارائه تست منفی PCR می‌توانند از قرنطینه خارج شوند. جمهوری اسلامی ایران در گروه سوم قرار دارد. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما