معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۲۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۸۰

اخبار اقتصادی سنگال( هفته سوم اردیبهشت ماه 1400)

برخی از مهمترین اخبار و تحولات مهم اقتصادی کشور سنگال، در هفته سوم اردیبهشت 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر ارائه می گردد:

آغاز پروازهای ایر سنگال به آمریکا

Financialafrik.com ، 7 می 2021

 بر اساس اعلام ابراهیما کان، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایر سنگال، پروازهای این شرکت از 2 سپتامبر 2021 به واشنگتن از طریق نیویورک با انجام دو پرواز هفتگی منظم آغاز می‌شود. بر این اساس ایر سنگال تنها شرکت آفریقایی خواهد بود که پروازهای منظم مستقیم میان آمریکا و سنگال  انجام می دهد. از هواپیمای بسیار مدرن ایرباس A330 NEO  در این مسیر استفاده خواهد شد. این هواپیما با گنجایش 290 مسافر ، قابلیت دسترسی به وای فای حین پرواز دارد. انجام این پرواز روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میان دو کشور را تقویت می‌بخشد.

برگزاری فوروم اقتصادی آفریقایی در ترکیه در ماه ژوئن 2021

Le soleil.sn ،  مورخ 7 می 2021

فوروم اقتصادی سرمایه گذاری در آفریقا 10 تا 13 ژوئن 2021 در استانبول برگزار خواهد شد. انتظار می رود 800 شرکت کوچک و متوسط آفریقایی در این همایش شرکت کنند. موضوع همایش تسهیل ارتباط بخش های خصوصی دو جانبه با کشورهای آفریقایی، دسترسی به منابع مالی و انتقال تجارب می‌باشد. بخش های زیرساخت، آموزش، نساجی، حمل و نقل، بهداشت، کشاورزی، دامپروری و معدن در این همایش مورد توجه می‌باشند.

سنگال بدنبال مشارکت حداکثری در این همایش است و این فرصتی برای صادرات محصولات بومی سنگال به ترکیه محسوب می‌گردد.

 احداث بزرگترین بندر غرب آفریقا در سنگال

News.sen360.sn مورخ 6 می 2021

بنابر اظهارات وزیر شیلات و اقتصاد دریایی سنگال، پروژه ساخت بندر بزرگ معدنی-فله ای بارنی-سندو (bargny-sendou) در هفتاد کیلومتری داکار در حال اجرا می‌باشد. این بندر دارای سه بخش شامل محصولات فله ای، هیدروکربور (سوخت، نفت و گاز) و منطقه صنعتی خواهد بود. این پروژه از سوی شرکت اماراتی دوبی وورلد پورت در دست اجرا می‌باشد. ترمینال اول در 31 دسامبر 2021 به اتمام می رسد و ترمینال دوم در پایان مارس 2022 آماده بهره برداری خواهد بود. از این بندر برای صادارت نفت و گاز استخراجی سنگال استفاده خواهد شد.

 تزریق 535 میلیون یورو از سوی صندوق بین المللی پول در بخش ساختاری سنگال

Dakarmatin.com، مورخ 7 می 2021

با سفر هیئتی از صندوق بین المللی پول به سنگال، این صندوق با پرداخت مبلغ 535 میلیون یورو از اقدامات دولت سنگال در مقابله با کووید 19 و از سرگیری فعالیت های اقتصادی و اشتغال در سنگال حمایت مالی می‌کند.

 سنگال بیست و یکمین کشور در گردشگری آفریقا

Senegal7.com، مورخ 9 می 2021

بخش گردشگری سنگال در دوسال گذشته به شدت از پیامدهای بیماری کووید 19 متاثر شده است. این بخش قبل از شیوع بیماری کووید 19 سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی داشته است. بر اساس آخرین آمارها سنگال در بین کشورهای آفریقایی بیست و یکمین مقصد گردشگری می‌باشد. این کشور با آماده سازی بسترها برای برگزاری بازی‌های المپیک جوانان در حال افزایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما