معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۲۳- ۰۹:۰۹ - مشاهده: ۲۴۲

برگزاری یکصد و بیست و نهمین نمایشگاه کانتون

یکصد و بیست و نهمین نمایشگاه صادرات و واردات چین-گوانجو معروف به نمایشگاه کانتون پس از 10 روز برگزاری بصورت آنلاین به کار خود پایان داد. این سومین نمایشگاه کانتون می‌باشد که بدلیل شیوع ویروس کرونا بصورت آنلاین برگزار می‌گردد.

یکصد و بیست و نهمین نمایشگاه صادرات و واردات چین-گوانجو معروف به نمایشگاه کانتون پس از 10 روز برگزاری بصورت آنلاین به کار خود پایان داد. این سومین نمایشگاه کانتون می‌باشد که بدلیل شیوع ویروس کرونا بصورت آنلاین برگزار می‌گردد.

براساس اظهارات شو بینگ-سخنگوی نمایشگاه- در مجموع 26 هزار شرکت بیش از 2.76 میلیون محصول را در این رویداد عرضه کردند که 290 هزار محصول بیش از نمایشگاه قبلی است. این رویداد آنلاین 10 روزه در مجموع 35.38 میلیون بازدید از وب سایت رسمی خود داشته است که براساس اعلام برگزارکننده نمایشگاه بیش از 260 هزار بازدید از ایران صورت گرفته و برنامه‌های پخش مستقیم آن 880 هزار بیننده را به خود جلب کرده است.

در این نمایشگاه اقدامات مختلفی برای تسهیل تجارت خارجی انجام شده است. خریداران داخلی نزدیک به 2 هزار سفارش در نظر گرفته شده با غرفه داران شرکت کننده در نمایشگاه را ثبت کردند. در همین حال 12 هزار خریدار داخلی مانند سوپرمارکت ها، شبکه‌های خرده فروشی و سیستم های تجارت الکترونیکی با 340 غرفه دار از 28 کشور ارتباط برقرار کردند تا به شرکت های خارجی در کشف بازار چین کمک کنند. شرکت های خارجی 9 هزار محصول در این نمایشگاه عرضه کردند.

لازم به ذکر است نمایشگاه کانتون در سال 1957 تأسیس شد و به عنوان شاخص مهم تجارت خارجی چین شناخته می‌شود. در یکصد و بیست و هشتمین نمایشگاه کانتون حدود 26 هزار شرکت داخلی و خارجی بیش از 2.47 میلیون محصول را به نمایش گذاشتند.

یکصد و سی امین نمایشگاه کانتون از تاریخ 23 مهر لغایت 13 آبان 1400 (15 اکتبر-4 نوامبر 2021) در سه فاز برگزار می‌گردد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما