معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۱/۲۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۳۴

برگزاری نشست تجاری فناوری ایران در سوریه

بنا بر اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دومین نشست تجاری و فناوری ایران در سوریه به همراه افتتاح خانه نوآوری و فناوری در منطقه آزاد دمشق در نیمه اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ظرفیت کشور سوریه برای توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان و خلاق صادراتی ایرانی و ضرورت افزایش تراز تجاری در حوزه‌های علمی و فناوری، باعث گردیده برنامه‌های ویژه ای برای حمایت از حضور شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی در حوزه عربی طراحی و اجرا شود. به همین منظور طراحی و احداث ساختمان خانه نوآوری و فناوری در منطقه آزاد دمشق، از سال گذشته با جدیت آغاز و آماده افتتاح و بهره برداری شده است.

همچنین با توجه به اینکه نزدیک به یک سال از برگزاری اولین نشست تجاری-فناوری میان شرکت های ایران و طرف های سوری می‌گذرد. لذا برگزاری دومین رویداد می‌تواند گام موثر دیگری در توسعه صادرات و تعاملات شرکت های دانش بنیان باشد.

در این راستا اعزام هیئت تجاری متشکل از مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و شرکتهای خلاق توانمند صادراتی در حوزه‌های مختلف و به ریاست معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری به کشور سوریه در بازه زمانی 13 ال 15 اسفندماه سال جاری انجام خواهد شد. 

برگزاری دومین نشست تجاری فناوری میان شرکت های ایرانی و سوری در دمشق، افتتاح رسمی سومین خانه نوآوری و فناوری ایران پس از چین و کنیا، ملاقات با مقامات سوری در حوزه تجارت، نوآوری و فناوری و بازدید از اکوسیستم صنعتی و تجاری سوریه به عنوان برنامه‌های این سفر می‌باشد. 

شرکت های خلاق توانمند صادراتی میتوانند تا 22 بهمن ماه، جهت ثبت نام  از طریق آدرس https://bizservices.ir/service/5/4 و یا ghazal.inif.ir اقدام نمایند. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما