معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۱/۰۹- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۶۹

انتشار فهرست شرکت های نوآور یونیکورن (تک شاخ) 2020 گوانجو

فهرست شرکت های نوآور یونیکورن (تک شاخ) 2020 توسط دفتر جنوب بورس سهام شانگهای واقع در گوانجو در نوزدهم ژانویه 2021 منتشر گردید. یازده شرکت مستقر در گوانجو از جمله ZJ Tech در فهرست مذکور قرار گرفته اند و چهار شرکت جدید به این لیست وارد شده اند.

دو فهرست دیگر از 58 "شرکت یونیکورن آینده" از جمله GOWIN Semiconductor Corp و 27 شرکت پیشرفته و پیچیده از جمله DMAI نیز به طور همزمان منتشر شدند.

این فهرست که با هدف ارتقاء کسب و کارهای نوآور در گوانجو منتشر می‌شود، به طور عمده صنایع نوظهور استراتژیک نظیر داده‌های بزرگ، محاسبات ابری، فناوری اطلاعات، اینترنت اشیاء، زیست پزشکی، هوش مصنوعی، سخت افزار هوشمند، انرژی جدید، مواد جدید و تجهیزات پیشرفته را شامل می‌شود.

شرکتهای نوآور یونیکورن گوانجو طی سه سال گذشته نرخ رشد سریعی در درآمد داشته اند و چهار شرکت یونیکورن، 23 شرکت یونیکورن آینده و همچنین 14 شرکت پیشرفته و پیچیده از رشد متوسط بیش از 100٪ برخوردار بوده اند. در مجموع 14 شرکت یونیکورن بیش از 100٪ درآمد خود را در سه سال گذشته صرف تحقیق و توسعه کرده اند. تعداد متوسط حقوق مالکیت معنوی (ثبت اختراع) یک شرکت یونیکورن، یونیکورن آینده و پیشرفته و پیچیده به ترتیب 242، 82 و 119 می‌باشد.

شرکت های یونیکورن (تک شاخ) به شرکتهای نوپای خصوصی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار گفته می‌شود، که بیش از 10 سال از تأسیس آنها سپری نشده است، در حالیکه شرکت های یونیکورن آینده هر یک از 100 میلیون تا یک میلیارد دلار ارزش دارند.

شرکت یونیکورن دارای رشد بالا، کمیاب و مورد توجه سرمایه گذاران است. تعداد شرکت های یونیکورن نمایانگر سطح نوآوری و فضای کارآفرینی یک شهر است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما